پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 58972
منبع : خبرگزاری فارس
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران خبر داد

احداث 600 سد در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی

قم نيوز : مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 38 سد قبل از انقلاب احداث شده بود گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با خدمت جهادی در وزارت نیرو در حال حاضر 600 سد کوچک و بزرگ در کشور احداث شده است.
احداث 600 سد در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز سید یعقوب محمدمرادی در همایش تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: امروز باید یاد و خاطره ایثارگرهای، جانبازی‌ها و رشادت‌های رزمندگان انقلاب اسلامی حفظ کنیم و با ظرافت و درایت به نسل جوان منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمام دنیا از رژیم بعث عراق در تجاوز به خاک ایران حمایت کرد، گفت: جوانان ایران اسلامی با هشت سال با رشادت در این جنگ نابرابر مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به تاراج برود.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با بیان اینکه دشمن با ضعیف جلوه دادن کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال مأیوس کردند مردم است، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند کارهای بزرگی که به برکت انقلاب اسلامی و با تفکر ایثارگری و روحیه جهادی در کشور شکل‌گرفته و تداوم داشته، باید برای مردم تشریح شود.
وی با بیان اینکه کارکنان وزارت نیرو هم در جبهه دفاع از کشور و هم در جبهه ایجاد زیرساخت‌ها با کار جهادی در صنعت آب و برق خدمت مضاعفی به کشور ارائه کردند، یادآور شد: در حالی که ظرفیت تولید برق کشور در ابتدای جنگ تحمیلی کمتر از 7 هزار مگاوات بود این میزان در حال حاضر 11 برابر افزایش یافته و ایران را به جمع کشورهای صادرکننده برق اضافه کرده است.
محمدمرادی با بیان اینکه تعدادهای سدهای کشور قبل از انقلاب 38 سد بوده است، گفت: با کار جهادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت در حال حاضر بیش از 600 سد کوچک و بزرگ در کشور احداث شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 21 هزار نفر از جمعیت کارکنان وزارت نیرو را ایثارگران تشکیل می‌دهند، گفت: وزارت نیرو بیش از 530 شهید تقدیم انقلاب کرده و در حال حاضر بیش از هزار و 400 فرزند شهید در صنعت آب و برق کشور مشغول به خدمت هستند.
محمدمرادی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ و ایثار و شهادت از سوی مقام معظم رهبری در سال 89 یادآور شد: باید در حوزه مأموریتی که ما در وزارت نیرو داریم در راستای این سیاست‌های گام برداریم و مشکلات ایثارگران را برطرف کنیم.
وی اجرای طرح سپاس در راستای سرکشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی غرب و جنوب کشور، ارتقاء سطح سازمان ایثارگران، اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران در حوزه‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت نیرو ذکر کرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcauonm.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما