پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 58973
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین خواستار شد

توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب برای استفاده درست از فضای مجازی

قم نيوز : نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: رهبر معظم انقلاب در نخستین نامه‌ای که به جوانان غرب اروپا نوشتند، آنها را دعوت به نگرش مستقل به دین اسلام کرده‌اند و از نخبگان اروپایی خواستند نگاه مستقل به دین داشته باشند، این نمونه‌ای از کاربرد درست از فضای مجازی است.
توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب برای استفاده درست از فضای مجازی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد آسیب‌های اجتماعی و نقش نخبگان جامعه در کاهش این آسیب‌ها اظهار کرد: رهبر انقلاب با تعابیر مختلف از نخبگان می‌خواهند که به فکر آسیب‌های اجتماعی و رفع آن باشند.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نقش نخبگان هر جامعه قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ وحدت و یکپارچگی مؤثر است.
این استاد حوزه با بیان اینکه جامعه اسلامی از فضای مجازی ضربه خورده و دچار آسیب‌های فراوانی شده و نمونه آن همین آشوب‌های اخیر است، اظهار کرد: مشکل این است فضای مجازی در کشور رها است، تلاش مفیدی در کنترل این فضا ایجاد نشده است.
وی افزود: مسؤولیت فضای مجازی، بخشی مربوط به دستگاهای مسؤول و عمده ای از آن، مربوط به فرهنگ سازی است. باید نخبگان وارد میدان شوند و نسبت به استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی کنند.
بنیادی گفت: فضای مجازی چاقوی دولبه است و در عین حال که آسیب می‌رساند، برکاتی هم دارد و در ابعاد مختلف از فضای مجازی می‌توان به نفع دین و انقلاب بهره برداری کرد.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: اگر قصد استفاده از فضای مجازی را داریم و می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم، لازم است قانونی برای آن تعریف کرد.
این استاد حوزه گفت: اگر چه الان قانونی برای استفاده از فضای مجازی هست، ولی معتقدم در این زمینه به قانون عمل نمی‌شود، چون تنها اسم قانون را یدک می‌کشد و در عمل همان بی قانونی موج می‌زند، اگر قانونی برای استفاده از فضای مجازی بود، شاهد مشکلات اخیر در کشور نبودیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نخستین نامه ای که به جوانان غرب اروپا نوشتند، آنها را دعوت به نگرش مستقل به دین اسلام کرده اند و از نخبگان اروپایی خواستند نگاه مستقل به دین داشته باشند، این نمونه ای از کاربرد درست از فضای مجازی است.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز کرد: رهبر انقلاب در مورد فضای مجازی تاکید کردند و گفتند، بنده معتقدم «اهمیت فضای مجازی کمتر از اهمیت انقلاب نیست»؛ فضای مجازی می‌تواند انقلاب را صادر کرده و در عین حال برای انقلاب مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbf9bs.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما