پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 58974
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار معاون قوه قضائیه:

طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها بسیار آزار دهنده است/چند توصیه به قضات

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها بسیار آزار دهنده است و این امر زیبنده دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیست.
طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها بسیار آزار دهنده است/چند توصیه به قضات
به گزارش قم نیوز آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و هیئت همراه با اشاره به اهمیت قوه قضائیه در جامعه اسلامی اظهار کرد: دستگاه قضایی یک جامعه، مانند تابلویی است که مردم همه خوبی‌ها و بدی‌ها را در این تابلو می‌بینند و طبعا این دستگاه با سایر دستگاه‌های کشور متفاوت است چرا که با همه مردم در ارتباط است.
وی با تاکید بر اصلاح قوه قضائیه در کشورافزود: اصلاح دستگاه قضاییه اصلاح جامعه است و در این ارتباط هر چقدر کار شود خوب است.
این مرجع تقلید با انتقاد از بی حوصلگی بعضی قضات افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود که بعضی قضات آن صبر و حوصله کافی در امر قضا را ندارند و زود عصبانی می‌شوند و لازم است که قضات تمرین صبر و حوصله کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر و توصیه حضرت علی(ع) به قضات گفت: قاضی‌ نباید از یک پرونده به صورت بدون تحقیق لازم بگذرد و قضاوت کند، بلکه لازم است همه جوانب امر دیده شود و تحقیقات کافی در این عرصه صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت صلح و سازش و نقش قضات در آموزش این امر به مردم بیان کرد: خیلی از قضات می‌توانند مردم و طرفین دعوا را با یکدیگر آشتی دهند و به آنها نحوه صلح و سازش را آموزش دهند و این کار می‌تواند تعداد پرونده‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
این مرجع تقلید طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها را مشکل مهم دیگر مردم در مراجعه به دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد:  طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها بسیار آزار دهنده است و این امر زیبنده دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیست.
آیت الله مکارم شیرازی نظارت کافی بر وکلا را خواستار شد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات بعضی از وکلا در روند دادرسی سنگ اندازی می‌کنند و باعث طولانی شدن روند دادرسی می‌شوند که لازم است فکری برای این موضوع شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcc0oqp.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما