پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 58976
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله تحریری خواستار شد

پرهیز از ایجاد تشکیک در سنت اقامه نماز باران

قم نيوز : استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: نباید افرادی با تشکیک وارد کردن به سنت اقامه نماز باران، مشروعیت آن را زیر سوال ببرند، افرادی که نماز باران را اقامه می‌کنند، این سنت الهی را از روی ایمان و اعتقاد به خداوند انجام می‌دهند.
پرهیز از ایجاد تشکیک در سنت اقامه نماز باران
پرهیز از ایجاد تشکیک در سنت اقامه نماز باران
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدباقر تحریری ظهر امروز در حاشیه جلسه درس اخلاق که در مصلی قدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به دلایل بروز مشکلات اظهار کرد: وجود مشکلات در جامعه دلایل زیادی دارد و انسان باید به ریشه بروز مشکلات در جامعه توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: غفلت و اقدامات اشتباه مسؤولان، سیاستمداران و عموم مردم دلیل بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: انسان باید برای جبران گناهان خود استغفار کند و کارهایی را برای جلب توجه خداوند انجام بدهد.

آیت‌الله تحریری با اشاره به ضرورت تمسک جستن مسلمانان به خداوند اظهار کرد: تمسک جستن مسلمانان به خداوند در هنگام گرفتاری‌ها یکی از امور مطلوب در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: انسان مومن لازم است که همیشه با خداوند ارتباط قلبی داشته باشد، اما در زمان گرفتاری‌ها، انسان نیاز بیشتری به تضرع به درگاه خداوند دارد و این یک مساله فطری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: در شرع مقدس فعالیت مناسبی برای هر مشکل پیش بینی شده و اقامه نماز باران یکی از این اقدامات است، هر زمانی که مساله خشکسالی در جامعه اسلامی پیش آمد، خوب است که نماز باران اقامه شود و همه افراد در این نماز شرکت کنند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به پیش‌بینی‌های بارش باران اظهار کرد: افرادی که دست به این کار می‌زنند، نمی‌تواند به صورت قطعی از بارش باران خبر بدهند و فقط در این خصوص تخمین می‌زنند.

وی ادامه داد: باید در مساله خشکسالی و کم آبی به وظایف شرعی، عرفی و عقلانی خود عمل کنیم، گناهانی که در جامعه صورت می‌گیرد، یکی از عوامل مهم حبس باران و حبس دعا است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: نباید افرادی با تشکیک وارد کردن به سنت اقامه نماز باران، مشروعیت آن را زیر سوال ببرند، افرادی که نماز باران را اقامه می‌کنند، این سنت الهی را از روی ایمان و اعتقاد به خداوند انجام می‌دهند.

آیت‌الله تحریری وجود شبهات بی پایه و اساس در جامعه را یکی از گرفتاری های بزرگ دانست و تصریح کرد: افرادی این شبهات را رواج می‌دهند تا اعتقادات قلبی مردم را به وعده‌های خداوند سست کنند.

وی ادامه داد: اگر انسان به شبهات اعتنا کرد، در آن صورت اعتقادات قلبی او کاهش پیدا می‌کند، در این راستا انسان باید به وظایف شرعی، اجتماعی و سیاسی خود عمل کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف اجتماعی مردم در جامعه، صرفه جویی در مصرف آب است و اکنون با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور و کم آبی، باید مردم توجه بیشتری را به این مساله داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepo8n.jh8vfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما