پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 58979
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

علامه کاشف الغطاء نابغه به تمام معنا درعلم کلام بود

قم نيوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رودیکرد کلامی علامه کاشف الغطا، تمدن گرایی است و از هر نکته اخلاقی و دینی در آثار خود تفسیر تمدنی ارائه می‌کرد.
علامه کاشف الغطاء نابغه به تمام معنا درعلم کلام بود
علامه کاشف الغطاء نابغه به تمام معنا درعلم کلام بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی در پیش همایش کنگره بین المللی علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطاء که با موضوع بررسی اندیشه‌های کلامی ایشان در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد اظهار کرد: علامه شخصیتی است که زبان، ‌قوم و منطقه را درنوردیده است و خود را به عنوان عالم فرا منطقه‌ای معرفی کرده و آنچنان به آثار ادبی مسلط است که بارها از آن نام می‌برد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: علامه، شخصیت نجفی و عراقی نیست او در همه محیط‌ها و مناطق، ‌اهل تعامل بوده و محدود در مرز و مکان واحد نبوده است؛ او فردی کلامی و متکلم و این از خصوصیات او است و احیاگر سنت امامیه است.

سبحانی گفت: علامه، نابغه به تمام معنا درعلم کلام است اما این دانشمند به صحنه عمل می‌آید و با نگرانی جوانان را دستگیری می‌کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: عصر کاشف الغطاء از پرمخاطره ترین مسائل مانند نفوذ استکبار، نفوذ اسرائیل و تفکر الحادی است و عصری است که جوانان در امتداد و ذخیره انواع تفکرات مارکسیست قرار داشتند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ایشان خود را ناجی می‌داند و سعی می‌کند جامعه‌ای که در گرداب قرار دارد، نجات دهد. کسی که می‌تواند فقیه باشد، اما به عنوان دانشمند کلامی به میدان می‌آید. او شخصیتی جهانی و با همه صاحبان اهل علم و ادیان مختلف نشست و برخاست داشت و با همه بحث و تبادل نظر می‌کرد و در عین حال استفاده از آنها، نظرات آنها را دقیق نقد می‌کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwwnm.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما