جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 59003
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله استادی: بازگشت به سمت خداوند هدف اقامه نماز باران است

قم نيوز : عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: هدف از اقامه نماز باران، برگشتن به سمت خداوند است و نفع اقامه چنین نمازی برای خود انسان است.
آیت‌الله استادی: بازگشت به سمت خداوند هدف اقامه نماز باران است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز پیش از مراسم اقامه نماز باران که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های انسان موحد اظهار کرد: چنین انسانی هر نعمتی که به او می‌رسد، آن را از جانب خداوند می‌داند و اگر گرفتاری پیش می‌آید آن را از خودش و از یک معنا از خداوند می‌داند.
وی ادامه داد: برخی از عوامل موجب خشکسالی می‌شود، از جمله این عوامل می‌توان به قضاوت‌های ناعادلانه، شهادت‌های دروغ، عدم پرداخت زکات، عدم دادن قرض و ظلم کردن به یتیم اشاره کرد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: انسان باید از خداوند بخواهد آن گناهانی که موجب حبس دعا می‌شود، را بیامرزد، در هر جامعه ای که معصیت شیوع پیدا کند، خداوند برکات را از مردم آن جامعه سلب می‌کند.
آیت‌الله استادی شکر نعمت خداوند را گناه نکردن دانست و تصریح کرد: کم فروشی در بسیاری از ابعاد زندگی جریان دارد، کم فروشی تنها به خرید و فروش خلاصه نمی‌شود، به عنوان مثال اگر یک سخنران بدون مطالعه برای مردم سخنرانی کند، کم فروشی کرده است.
وی ادامه داد: ترک امر به معروف و نهی از منکر از عوامل منع بارش رحمت الهی است و این مساله در روایات ذکر شده است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: زمانی که اعمال بد در یک جامعه ظهور کند، خداوند بندگانش را امتحان می‌کند، هدف از نماز باران، برگشتن به سمت خداوند است.
آیت‌الله استادی، نفع اقامه نماز باران را برای خود انسان دانست و تصریح کرد: اگر چنین نمازی استجابت ظاهری هم نداشته باشد، نباید از رحمت خداوند ناامید شویم.
وی ادامه داد: نماز باران مقدماتی همچون سه روز روزه گرفتن، رفتن به بیابان و اقامه نماز زیر آسمان است، اما این مقدمات الزامی نیست.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: نماز باران هم به صورت جماعت و هم به صورت فرادا خوانده می‌شود، زمانی برای این نماز تعیین نشده و در هر روزی از هفته می‌توان نماز باران را خواند، گرچه که اولویت اقامه نماز باران در روزهای دوشنبه و پس از آن در روز جمعه است.
آیت‌الله استادی در پایان نماز باران را همچون نماز عید دانست و خاطرنشان کرد: بهترین دعای برای نماز باران، دعایی است که از رسول اکرم(ص) نقل شده است و رکعت اول نماز باران پنج قنوت و رکعت دوم این نماز چهار قنوت دارد.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcgwz9n.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما