شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 59012
منبع : خبرگزاری مهر

ستاد شهر هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری قم افتتاح شد

قم نيوز : طی مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی شهردار و مدیرکل فناوری اطلاعات استان، ستاد شهر هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات فعالیت خود را در شهرداری قم آغاز کرد.
ستاد شهر هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری قم افتتاح شد
ستاد شهر هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز مراسم تودیع محمدتقی اسدی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و معارفه کوروش محمدحسینی به عنوان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با حضور محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار و سیدحسن هانی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان برگزار شد.

همچنین در این جلسه فعالیت ستاد شهر هوشمند به ریاست همایون یزدان‌پناه به طور رسمی آغاز شد و از این پس مرکز فناوری اطلاعات شهرداری به سازمان تبدیل شده و زیرمجموعه این ستاد فعالیت خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ گفت: ما دنبال ایجاد سازمان فاوایی بودیم که از اساسنامه سازمان شهرداری‌ها پیروی می‌کرد تا در پس این اساسنامه بتوانیم در راستای تحقق برنامه قم ۱۴۰۰ نیز فعالیت کنیم.

محسن رنجبر با بیان اینکه بخش عمده سر درگمی که در سیستم مرکز فناوری اطلاعات شهرداری ایجاد شده بود در دو سال اخیر رفع شده است، افزود: در این مدت پایه‌های تبدیل این مجموعه به سازمان گذاشته شد و تاکید بر این بود که در حوزه IT ورودی جدی‌تر داشته باشیم.

اسدی مدیر سابق مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با تاکید بر ضرورت تقویت بدنه اجرایی و نیروی انسانی این مرکز، گفت: با توجه به اینکه با تبدیل مرکز به سازمان و افزایش وظایف زیرمجموعه ستاد شهر هوشمند حجم فعالیت‌ها توسعه می‌یابد نیاز است که در زمینه افزایش تعداد نیروی انسانی نیز تصمیمی جدی اتخاذ شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم نیز با بیان اینکه ما نتوانستیم آنچنان که باید از خدمات فناوری بهره ببریم، تصریح کرد: بسیاری از کشورها به سمت توسعه تشکیلات خود در حوزه فناوری و IT رفته‌اند تا بتوانند خود را با تغییرات گسترده‌ای که روزانه شکل می‌گیرد هماهنگ کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم با تاکید بر اینکه کار آن‌چنان مطلوبی در حوزه IT و فناوری صورت نگرفته است، اذعان کرد: امیدواریم که بتوانیم متناسب با جایگاه و ظرفیت این شهر خدمات مطلوب‌تری را در حوزه IT و فناوری و اطلاعات به مردم ارائه کنیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم نیز با تأکید بر ضرورت تغییر شرایط و ذهنیت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، افزود: اگر امروز کاری جدی انجام ندهیم با رشد تکنولوژی کار به جایی خواهد رسید که حتی دیگر نیازی به شهرداری‌ها نباشد و یک به یک خدمات شهرداری‌ها نیز توسط نهادهای خصوصی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgxz9n.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما