کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

گران تمام شدن تولید کالا مشکل اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس , 30 دی 1396 ساعت 23:01

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: 90 درصد مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل گران تمام شدن تولید کالا است، به همین دلیل روز به روز آمار صادرات ایران کاهش پیدا می‌کند.


به گزارش قم نیوز حسن آقاجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: قیمت تمام شده بالای تولید کالا یکی از مشکلات صادرکنندگان استان است و به این دلیل روز به روز بازارهای صادرکنندگان قمی کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: 90 درصد مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل گران تمام شدن تولید کالا است، به همین دلیل روز به روز آمار صادرات کشور کاهش پیدا می‌کند، ولی شاهد افزایش واردات ایران هستیم و هم اکنون هزینه قاچاق کالا کمتر از تولید کالا در کشور است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: زمانی که قیمت دلار رشد می‌کند، باید رقم تسهیلات سرمایه در گردش نیز افزایش پیدا کند، مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود.

آقاجانی در پایان با اشاره به ضرورت تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید در استان قم خاطرنشان کرد: می‌توانیم بسیاری از این هزینه‌ها را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کاهش بدهیم، بسیاری از این هزینه‌ها به دولت پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 59034

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59034/گران-تمام-شدن-تولید-کالا-مشکل-اقتصاد-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir