کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم مطرح کرد

سخت گیری بانک‌های قم در زمینه وثیقه برای پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید

خبرگزاری فارس , 30 دی 1396 ساعت 21:01

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم گفت: بانک‌های استان محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه برای پرداخت تسهیلات رونق تولید قبول نمی‌کنند و درخواست وثیقه سهل البیع و مسکونی را برای پرداخت این تسهیلات دارند.


به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: امسال تولیدکنندگان استان را برای دریافت 756 مورد تسهیلات به ارزش 307 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی کردیم که تاکنون 266 مورد تسهیلات توسط بانک‌های قم به تولیدکنندگان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال از پرونده‌های ارسال شده به بانک‌های استان قم برای پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید، حدود 25 درصد منجر به پرداخت شد، 37 درصد پرونده‌ها در دست بررسی و ارائه مدارک است، در 22 درصد موارد هم تولیدکنندگان برای اخذ تسهیلات به بانک مراجعه نکردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم افزود: سامانه بهین یاب در روز یکم دی ماه بسته شد، تهیه مدارک برای برخی از متقاضیان تسهیلات طرح رونق تولید زمان بر است و برخی از بانک‌ها در صورت عدم تکمیل سریع پرونده‌های این طرح، آن پرونده‌ها را عودت می‌دهند.

آوری فرد با اشاره به دلایل اصلی عدم تمایل تولیدکنندگان استان قم به اخذ تسهیلات طرح رونق تولید اظهار کرد: نرخ بالای سود تسهیلات و عدم وجود انگیزه کافی و توجیه اقتصادی از جمله دلایل عدم تمایل تولیدکنندگان برای دریافت این تسهیلات است.

وی ادامه داد: همچنین رکود در بازار و وجود ابهام در امکان فروش محصولات تولیدی در آینده و نیز تعهد افزایش میزان اشتغال و تولید پس از دریافت تسهیلات، انتظار کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و خبر پرداخت تسهیلات ارزان تر، انتقال اطلاعات تسهیلات به مراکز نظارتی و مالیاتی از جمله دیگر دلایل عدم تمایل واحدهای تولیدی استان قم به اخذ تسهیلات طرح رونق تولید است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم افزود: از مشکلات موجود در زمینه اخذ تسهیلات طرح رونق تولید در استان، طولانی بودن فرآیند پرداخت تسهیلات به دلیل الزامات قانونی و دستورالعمل‌ها، لزوم تعیین تکلیف بدهی مالیاتی و اخذ استعلام از اداره کل مالیاتی، درخواست فاکتورهای رسمی برای خرید مواد اولیه و نیز درخواست صورت‌های مالی حسابرسی شده برای بالای یک میلیارد تومان تسهیلات است.

آوری فرد در پایان با اشاره به سخت گیری بانک‌های استان قم در زمینه وثیقه تسهیلات طرح رونق تولید خاطرنشان کرد: بانک‌ها در این طرح به پرداخت تسهیلات بلندمدت تمایل ندارد، همچنین بانک‌ها، محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و درخواست وثیقه سهل البیع و مسکونی را برای تسهیلات طرح رونق تولید دارند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 59036

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59036/سخت-گیری-بانک-های-قم-زمینه-وثیقه-پرداخت-تسهیلات-طرح-رونق-تولید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir