شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 59037
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: یک سری از واحدهای تولیدی استان در تملک بانک‌ها است و باید از ظرفیت این واحدها برای ارتقای اشتغال و تولید استان قم استفاده کرد.
ضرورت استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها در قم
ضرورت استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها در قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به کوتاه بودن عمر مدیریت اظهار کرد: مدیریت، عمر کوتاهی دارد و مدیران باید از فرصت پیش آمده برای حل مشکلات مردم استفاده کنند و رضایت مردم را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که باید مباحث چالشی در جلسات کارشناسی در استان قم مطرح و این مباحث به مصوبه تبدیل شود، فلسفه وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، برداشتن موانع تولید در استان است، قانون گذار این ستاد را برای برداشتن موانع با انعطاف در مسیر اجرای قانون تشکیل داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: یک سری اختیارات از سوی دولت به استان‌ها واگذار شده است و در صورت لزوم اختیارات دیگری نیز از طریق ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، به ستادهای استانی تفویض خواهد شد.

غضنفری فعالیت در سیستم اداری را سخت دانست و تصریح کرد: مدیر باید در بعضی از شرایط ریسک کند که چنین ریسک‌های تبعات خواهد داشت، از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم وضعیت کشور را ببینند و به الزامات شعار تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب توجه کنند.

وی ادامه داد: به سلامت در کار اداری اعتقاد داریم، اما با همین ظرفیت‌های های موجود در استان قم و اختیارات مدیران، باید عملکرد ستاد تسهیل رونق تولید در این استان بهتر از وضعیت فعلی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: دسترسی مدیران استان به مرکز کشور، بسیار راحت است و مدیران ملی تردد بیشتری را به استان قم نسبت به استان‌های دیگر دارند.

غضنفری با اشاره به ضرورت پیگیری از مدیران اظهار کرد: 80 درصد کار مدیران پیگیری است و باید مدیران در این پیگیری جسارت داشته باشند.

وی ادامه داد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم باید با حضور مدیران کل استان باشد و نباید دستگاه‌های استان نماینده ای جز مدیرکل به این جلسات بفرستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: یک سری از واحدهای تولیدی استان در تملک بانک‌ها است و باید از ظرفیت این واحدها برای ارتقای اشتغال و تولید استان قم استفاده کرد، جهت گیری نظام جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

غضنفری با اشاره به ضرورت استفاده از منابع بانکی استان قم اظهار کرد: مصارف بانک‌ها در استان کمتر از منابع بانک‌ها است، باید این مساله ریشه یابی شود و بتوانیم استفاده بیشتری از منابع بانکی قم در بخش تولید این استان داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: باید جلسات مدیران استان قم در زمینه اقتصادی خروجی داشته باشد و این جلسات منجر به افزایش آمار اشتغال و بهبود آمارهای اقتصادی استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: قانون دیگر اجازه استفاده از منابع دولتی برای توسعه بخش تولید را نمی‌دهد، به همین دلیل برای توسعه این بخش باید به دنبال سرمایه گذار دارای اهلیت باشیم، روی اعتبار سنجی سرمایه گذاران حساسیت داریم.

غضنفری رفع مشکلات سرمایه گذاران را درخواست دولت دانست و تصریح کرد: استاندار قم در این زمینه حساسیت دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید برای رفع مشکلات سرمایه گذاران تلاش کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5z0k.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما