شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 59038
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

پرداخت 113 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون براساس گزارش سامانه بهین یاب، 113 میلیارد تومان تسیهلات بانکی به تولیدکنندگان استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.
پرداخت 113 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی
پرداخت 113 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت صنایع استان قم اظهار کرد: 93 درصد صنایع در استان قم واحدهای کوچک با اشتغال کمتر از 50 نفر هستند، از سال 91 تا 95، به صورت میانگین سالانه 156 واحد صنعتی در استان به بهره برداری رسید، طی این سال‌ها تعدادی از واحدهای تولیدی قم توسعه داشتند.

وی ادامه داد: متوسط سرمایه گذاری برای احداث هر واحد صنعتی در استان قم طی پنج سال اخیر، حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان بود و برای ایجاد هر شغل در این واحدها حدود 150 میلیون تومان هزینه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: یک سری از صنایع استان همچون صنعت کفش بومی شده است، صنایع چوب و مبلمان، دمپایی و کفش، سوهان و سنگ جزو صنعت‌های بومی استان قم هستند.

سیجانی با اشاره به مهم ترین تولیدات استان قم اظهار کرد: سنگ، مواد پلیمری، مواد شیمیایی و حلال‌ها، فلزات و مواد غذایی جزو مهم ترین تولیدات استان است.

وی ادامه داد: 384 طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد در استان قم وجود دارد که هزار و 400 میلیارد تومان برای تکمیل این واحدها نیاز است، البته تمرکز دولت بر تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 300 واحد صنعتی استان راکد هستند و برنامه‌های ویژه ای برای احیای این واحدها داریم، واحدهای صنعتی دیگر در قم با 10 درصد تا 100 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

سیجانی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اظهار کرد: این ستاد از ابتدای امسال تاکنون هشت جلسه برگزار کرد و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این مدت 69 مصوبه داشت.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم چهار کمیته مالیاتی، امور بانکی و مالی، امور زیربنایی و محیط زیست و نیز کارگری، تامین اجتماعی و بهداشتی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کمیته‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای امسال تاکنون 57 جلسه برگزار کردند و 579 پرونده در این جلسات مطرح شد و کمیته‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در این مدت 673 مصوبه داشتند.

سیجانی با اشاره به مصوبات کمیته‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد مصوبات این کمیته‌ها اجرا شد و 30 درصد مصوبات نیز در دست اجرا است، 20 درصد دیگر مصوبات اجرایی نشد.

وی ادامه داد: باید براساس برش اقتصاد مقاومتی، امسال در استان قم 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف در قالب طرح رونق تولید به تولیدکنندگان پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون براساس گزارش سامانه بهین یاب 60 مورد پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان به میزان 113 میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید صورت گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78n.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما