کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام ماندگاری:

درد جامعه امروز عادی شدن انجام گناه است

خبرگزاری فارس , 1 بهمن 1396 ساعت 9:45

استاد حوزه علمیه قم گفت: درد جامعه امروز، عادی شدن انجام گناه است، دروغ، تهمت و افترا در جامعه به راحتی انجام می‌شود، درمان گناه استغفار است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتظارات خداوند از عوامل موفقیت اظهار کرد: در دنیا یک سری عوامل ظاهری و یک سری عوامل باطنی برای موفقیت وجود دارد، به عنوان مثال همه می‌دانند اگر انسان کار نکند، نتیجه نمی‌گیرد، اما همه نمی‌فهمند که انسان در صورت نماز نخواندن به نتیجه نمی‌رسد.
وی ادامه داد: براساس آیات قرآن انسان باید در زندگی خود به نماز و صبر تمسک بجوید، براین اساس انسان باید از عوامل باطنی موفقیت غفلت نکند، البته زمانی این عوامل باطنی برای انسان نفع دارد که او از عوامل ظاهری استفاده کند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر تنها به عوامل ظاهری موفقیت توجه کند و به عوامل باطنی بی توجه باشد، شاید در دنیا به یک سری موفقیت‌ها برسد، اما در آخرت موفق نخواهند شد و در آن عالم به سعادت نمی‌رسند.
ماندگاری، تداوم در یک کار را لازمه موفقیت دانست و تصریح کرد: انسان برای موفقیت در هر کاری باید در آن متخصص باشد، بدون تخصص انسان در هیچ زمینه ای به موفقیت نمی‌رسد.
وی ادامه داد: معنای اقامه نماز این است که انسان به خداوند اعتقاد دارد و از خدا می‌خواهد که عوامل ظاهری در موفقیت او موثر باشد، علمای گذشته برای موفقیت در مسائل علمی نماز می‌خواندند و پس از نماز مسائل علمی برای آن‌ها آسان می‌شد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: روزه یکی از عوامل باطنی برای موفقیت انسان است، او می‌تواند برای حل مشکلات، نذر کند که روزه بگیرد، صدقه هم جزو عوامل باطنی برای موفقیت انسان است.
ماندگاری، دعا را عامل معنوی برای موفقیت انسان دانست و تصریح کرد: براساس روایات انسان هر کاری که انجام می‌دهد، باید دعا کند.
وی ادامه داد: گناه مانع نزول باران است، زمانی که گناه زیاد شود، بارش باران کم می‌شود، به همین دلیل در قرآن تاکید شده است که مسلمانان برای بهره مندی از نعمات خداوند باید زیاد استغفار کنند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند به کسانی که به او بی توجهی می‌کنند، شاید نعمت‌های زیادی را بدهد، اما در زمان مرگ همه چیز را از این انسان‌ها می‌گیرد.
ماندگاری با اشاره به عوامل معنوی برای موفقیت انسان اظهار کرد: استغفار یکی از عوامل معنوی برای موفقیت انسان است، تا زمانی که مردم استغفار می‌کنند، خداوند آن‌ها را عذاب نمی‌کند، براین اساس باید استغفار در زندگی مردم زیاد شود.
وی ادامه داد: درد جامعه امروز، عادی شدن انجام گناه است، دروغ، تهمت و افترا در جامعه به راحتی انجام می‌شود، درمان گناه استغفار است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: قرآن باید در جامعه پررنگ تر شود، باید به همان اندازه ای که به تلاوت قرآن در جامعه توجه می‌شود، پرداختن به مفاهیم این کتاب آسمانی هم در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
ماندگاری، محبت اهل‌بیت(ع) را عامل معنوی برای موفقیت انسان دانست و تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) واسطه ای بین مردم و خداوند هستند و محبت به اهل‌بیت(ع) در جامعه پررنگ است.
وی ادامه داد: ذکر گفتن و شکر کردن نعمات خداوند جزو عوامل معنوی برای موفقیت انسان است.
استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: از جمله انواع صبر در اسلام، صبر بر طاعت خداوند و صبر بر معصیت است، این که انسان از گناه دست بکشد، سخت است.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 59057

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59057/درد-جامعه-امروز-عادی-شدن-انجام-گناه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir