کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

برخورد بدون مماشات با منابع آلاینده

خبرگزاری فارس , 1 بهمن 1396 ساعت 12:00

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: به صورت جدی با منابع آلاینده در استان برخورد می‌کنیم و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت.


به گزارش قم نیوز تورج همتی در قم با اشاره به ضرورت استانداردسازی واحدهای تولید سرب در استان قم اظهار کرد: این واحدها باید استاندارد سازی شوند و باید برای مدیریت بازیافت پساب اسیدی واحدهای سرب استان قم برنامه ریزی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: مشکل اساسی واحدهای تولید سرب، پسماندهای این واحدها است، سرب یکی از مواد موجود در محیط زیست است که برای انسان ضرر دارد، سرب از بنزین حذف شده است  و با توجه به مشکل آلودگی هوا در قم به دنبال عرضه بنزین یورو چهار در این شهر هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: قانون آلودگی هوا فرصتی است تا واحدهای صنعتی سبز در کشور ایجاد شود و فضای کسب و کار رونق پیدا کند.
همتی با اشاره به واحدهای غیرمجاز تولید سرب در استان قم اظهار کرد: به مردم استان قول می‌دهم که با این واحدها به شدت برخورد خواهیم کرد، اکنون در حال جمع آوری اطلاعات در خصوص این واحدها هستیم و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: شان و منزلت استان قم این نیست که به سمت ایجاد و توسعه صنایع آلاینده برود، به همین دلیل به دنبال محدود کردن فعالیت این صنایع در استان هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: نقشه جامعی برای محیط زیست استان در حال تدوین است، به دنبال این هستیم که ایده‌ها را از تمام کارشناسان استان قم و کشور جمع آوری کنیم تا بتوانیم نقشه جامع محیط زیست استان را تدوین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر قانون هوای پاک در کشور و استان قم اجرا شود، آلودگی هوا از طریق منابع ثابت و متحرک کم می‌شود.
همتی تاکید کرد: به صورت جدی با منابع آلاینده در استان برخورد می‌کنیم و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 59066

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59066/برخورد-بدون-مماشات-منابع-آلاینده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir