يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 59066
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

برخورد بدون مماشات با منابع آلاینده

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: به صورت جدی با منابع آلاینده در استان برخورد می‌کنیم و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت.
برخورد بدون مماشات با منابع آلاینده
به گزارش قم نیوز تورج همتی در قم با اشاره به ضرورت استانداردسازی واحدهای تولید سرب در استان قم اظهار کرد: این واحدها باید استاندارد سازی شوند و باید برای مدیریت بازیافت پساب اسیدی واحدهای سرب استان قم برنامه ریزی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: مشکل اساسی واحدهای تولید سرب، پسماندهای این واحدها است، سرب یکی از مواد موجود در محیط زیست است که برای انسان ضرر دارد، سرب از بنزین حذف شده است  و با توجه به مشکل آلودگی هوا در قم به دنبال عرضه بنزین یورو چهار در این شهر هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: قانون آلودگی هوا فرصتی است تا واحدهای صنعتی سبز در کشور ایجاد شود و فضای کسب و کار رونق پیدا کند.
همتی با اشاره به واحدهای غیرمجاز تولید سرب در استان قم اظهار کرد: به مردم استان قول می‌دهم که با این واحدها به شدت برخورد خواهیم کرد، اکنون در حال جمع آوری اطلاعات در خصوص این واحدها هستیم و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: شان و منزلت استان قم این نیست که به سمت ایجاد و توسعه صنایع آلاینده برود، به همین دلیل به دنبال محدود کردن فعالیت این صنایع در استان هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: نقشه جامعی برای محیط زیست استان در حال تدوین است، به دنبال این هستیم که ایده‌ها را از تمام کارشناسان استان قم و کشور جمع آوری کنیم تا بتوانیم نقشه جامع محیط زیست استان را تدوین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر قانون هوای پاک در کشور و استان قم اجرا شود، آلودگی هوا از طریق منابع ثابت و متحرک کم می‌شود.
همتی تاکید کرد: به صورت جدی با منابع آلاینده در استان برخورد می‌کنیم و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfvxdt.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما