کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر علمی جشنواره شعر اشراق خبر داد

شرکت 70 طلبه خواهر در جشنواره شعر اشراق

خبرگزاری فارس , 1 بهمن 1396 ساعت 13:45

دبیر علمی جشنواره شعر اشراق گفت: تعداد 70 نفر از شرکت کنندگان جشنواره شعر اشراق جزو طلبه‎های خواهر هستند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و 10 نفر از آن‌ها جزو افراد برگزیده هستند.


به گزارش قم نیوز حسن بیاتانی ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق که در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه 338 طلبه در این دوره از جشنواره شعر اشراق شرکت کردند، اظهار کرد: تعداد 70 نفر از شرکت کنندگان جزو طلبه‎های خواهر هستند و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که تعداد 10 نفر از آن‌ها جزو افراد برگزیده هستند.
وی ادامه داد: نحوه دریافت آثار از طریق نرم افزار کنگره شعر انجام شد و در راستای سهولت ارسال آثار برای طلاب یک ربات تلگرامی نیز ساخته شد.
دبیر علمی جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه دوره‌های قبلی این جشنواره با کمیت کمتری برگزاری شده است، عنوان کرد: شاعرانی از کشورهای عراق، بحرین و جمهوری آذربایجان نیز در این جشنواره حضور داشتند ولی افراد برگزیده بخش شعر غیر فارسی از طلبه‌هایی هستند که در استان قم و حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند.
وی افزود: 158 اثر در بخش شعرهای غیر فارسی، 120 اثر در بخش شعر نو، هزار و 278 اثر در بخش شعر کلاسیک، 67 اثر در بخش شعر کودک و نوجوان و 167 اثر نیز مرتبط با موضوع این دوره از جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.
بیاتانی با بیان اینکه داورهای این جشنواره از استان‌های مختلف انتخاب شده بودند و برای شعرهای غیرفارسی داوران تخصصی وجود داشت، مطرح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شعر اشراق در روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه از ساعت 18 در سالن همایش‌های غدیر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 41 برگزیده در این دوره از جشنواره حضور دارند که چهار نفر از آن‌ها امتیازهای بیشتری دریافت کرده و برگزیدگان ویژه جشنواره هستند، خاطرنشان کرد: 9 نفر از برگزیدگان از حوزه شعر بین الملل، 9 نفر از حوزه شعر نو و شعر سپید، 17 نفر از شعر کلاسیک و سه نفر نیز از حوزه شعر کودک و نوجوان انتخاب شدند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 59073

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59073/شرکت-70-طلبه-خواهر-جشنواره-شعر-اشراق

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir