دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 59101
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم مطرح کرد

تحقق 10 درصد اهداف طرح کارورزی در استان قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: امسال تاکنون تنها 10 درصد هدف طرح کارورزی در استان محقق شده است که این عدد مطلوب نیست.
تحقق 10 درصد اهداف طرح کارورزی در استان قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان قم اظهار کرد: امسال تنها 10 درصد هدف این طرح در استان محقق شد، دستگاه‌های اجرایی باید واحدهای تولیدی خودشان را برای شرکت در طرح کارورزی معرفی کنند.
وی ادامه داد: طرح کارورزی یک طرح فرادستگاهی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدت باقی مانده تا پایان سال همت بیشتری را برای افزایش تعداد افراد پذیرفته شده در طرح کارورزی داشته باشند سهمیه تعیین شده برای این طرح در استان قم قابل تحقق است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم افزود: منابع بانکی زیادی در استان وجود دارد و مدیران استان قم باید تلاش بیشتری را برای تخصیص این منابع داشته باشند، دستگاه‌های اجرایی پس از معرفی افراد به بانک‌ها پیگیری لازم را برای تخصیص این تسهیلات کنند.
سجاد چهرگانی در ادامه این جلسه با اشاره پرداخت تسهیلات در طرح روستایی استان قم اظهار کرد: حدود 42 میلیارد ریال تاکنون تسهیلات در طرح‌های روستایی استان پرداخت شده است، بیشتر طرح‌های ارسالی از استان قم توسط بانک‌ها به تصویب رسید به دنبال رساندن این تسهیلات به 100 میلیارد ریال هستیم.
وی ادامه داد: با بنیاد برکت برای اجرای دو طرح بیابان زدایی در هزار و 730 هکتار در اطراف شهر قم و نیز احداث یک کارخانه در شهرک شکوهیه با هزینه 10 میلیارد تومان به توافق رسیدیم.
سرپرست اداره کل روستایی و شوراهای استانداری قم افزود: در توزیع تسهیلات اشتغال روستایی، جمعیت و نرخ بیکاری مناطق مختلف لحاظ می‌شود، امسال طرح‌هایی برای اشتغال روستایی در استان قم به یکی از بانک‌ها معرفی کردیم که اکثر این طرح‌ها اجرایی شد و 450 شغل جدید در مناطق روستایی استان به وجود آمد.
چهرگانی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات برای اشتغال در بخش روستایی وضعیت مناسبی دارد، اکنون سقف این تسهیلات در استان دو و نیم میلیارد است که در صورت لزوم امکان افزایش آن وجود دارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfyydt.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما