دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 59106
منبع : خبرگزاری فارس

شهردار قم: استفاده از ابزارهای روز برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری است

قم نيوز : شهردار قم گفت: استفاده از ابزارهای روز برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری است، هنرمندان با استفاده از این ابزار می‌توانند که نقش موثری را در زمینه ترویج فرهنگ شهروندی داشته باشد.
شهردار قم: استفاده از ابزارهای روز برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری است
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان نژاد در بازدید از روند اجرای نمایش‌های شهروندی جشنواره شهر خوب شهروند خوب ، با اشاره به اهمیت فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: اگر این فرهنگ قوام پیدا کند، ارتباط بین شهروندان با یکدیگر و بین شهروندان و ارگان‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند و پرداختن به فرهنگ شهروندی موجب به وجود آمدن یک شهر خوب خواهد شد.
شهردار قم ادامه داد: برخوردهای روزمره ما از در خانه تا محل کار دچار اشکال است، این رفتارهای اشتباه از برخورد با همسایگان شروع می‌شود و در زمینه گذاشتن زباله‌ها نیز نمود پیدا می‌کند.
سقائیان نژاد افزود: فرهنگ شهروندی در تک تک رفتارهای ما از جمله ساختمان سازی، نحوه مصرف و نیز صرفه جویی تاثیر دارد و این فرهنگ در زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح است، اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به آموزه‌های اسلام در زمینه فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: دین الهی اسلام در زمینه تک تک ابعاد زندگی ما صحبت کرده است و اگر فرهنگ شهروندی را براساس تعالیم اسلام رعایت نکنیم، شهر خوبی نخواهیم داشت.
شهردار قم ادامه داد: اگر در یک خانواده اعضای آن اصول را رعایت نکنند، خانه دچار اشکال می‌شود و این روی فرزندان اثر می‌گذارد.
سقائیان نژاد افزود: برای داشتن یک شهر خوب؛ باید تک تک شهروندان خود را شهروند بدانند و برای شهرشان دغدغه داشته باشند و بخواهند که شهرشان در بهترین جایگاه قرار بگیرد.
وی تاکید بر مسائل تربیتی را ضروری دانست و تصریح کرد: نسل جوان که می‌خواهد در شهر کارآفرینی و روزی آن را اداره کند، باید با اصول فرهنگ شهروندی آشنا شود، به همین دلیل کارهای نمادینی همچون جشنواره شهر خوب شهروند خوب موثر است و نتایج خوبی را بر روی شهروندان می‌گذارد.
شهردار قم ادامه داد: باید در به کارگیری روش‌های جدید برای آموزش فرهنگ شهروندی به شهروندان به خصوص نسل جوان گام برداریم و برگزاری برنامه‌هایی همچون جشنواره شهر خوب شهروند خوب به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
سقائیان نژاد افزود: اقدامات ترویجی در زمینه فرهنگ شهروندی نباید به برگزاری جشنواره فرهنگ شهر خوب شهروند خلاصه شود و باید این اقدامات به شکل‌های مختلف با پیام‌های دیگر ادامه داشته باشد، این جشنواره در خصوص ترویج استفاده از دوچرخه و مقررات ترافیکی بود، اما مولفه‌های دیگر فرهنگ شهروندی نیز باید در ادامه مورد توجه قرار بگیرد.
وی استفاده از ابزارهای روز را برای ترویج فرهنگ شهروندی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با استفاده از این ابزار می‌توانند که نقش موثری را در زمینه ترویج فرهنگ شهروندی داشته باشد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcai6nm.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما