کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديركل نظارت بر امور عمراني و ساختماني خبر داد

پيشرفت 89 درصدي فاز سوم پروژه بلوار آيت‌الله بروجردي

خبرگزاری فارس , 2 بهمن 1396 ساعت 10:45

مديرکل نظارت بر امور عمراني و ساختماني شهرداري قم از پيشرفت 89 درصدي فاز سوم پروژه بلوار آيت‌الله بروجردي خبر داد.


به گزارش قم نیوز عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای فاز سوم پروژه آیت‌الله بروجردی، اظهار کرد: این پروژه حدفاصل شهرک قدس تا پردیسان به طول 6 کیلومتر را شامل می‌شود که اکنون حدود 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ابتدای این فاز با تقاطع شبدری کامل به بلوار ولی عصر شهرک قدس اتصال پیدا می‌کند و انتهای آن با چهار رمپ جهتی به مسیر دسترسی جاده ورجان متصل می‌شود.
حلوائی زاده با اشاره به عملیات انجام شده در پروژه، گفت: در حال حاضر عملیات خاکبرداری کل مسیر به پایان رسیده و عملیات خاکریزی آن پیشرفت 95 درصدی داشته و دیگر عملیات ابنیه از جمله احداث کیسینگ لوله آب،‌ آبروها، اجرای دیواره‌های بتنی BRT و جدول‌گذاری در مراحل پایانی است.
وی عنوان کرد: حدود یک و نیم کیلومتر از مسیر موجود اجرای روسازی بتنی انجام شده که همزمان با آن آسفالت توپکا صورت گرفته است.
مدیر کل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بهره‌برداری از پروژه مذکور همزمان اجرای تأمین شبکه برق و روشنایی مسیر شامل خاکبرداری، احداث فونداسیون، نصب پایه چراغ‌ها و تیرهای بتنی برق در حال اجرا است.
حلوایی‌زاده با اشاره به زمان بهره‌برداری این پروژه، گفت:‌ عمده عملیات مسیر محور تا پایان سال تکمیل می‌شود ولی به دلیل نداشتن تملک بخشی از تقاطع غیر همسطح شهرک قدس تا بلوار آیت‌الله بروجردی بهره‌برداری هر دو این پروژه با هم از اوایل سال آینده است.
وی خاطرنشان کرد: کل عملیات عمرانی احداث این پروژه 100 میلیارد تومان است که هزینه تملک را شامل نمی‌شود.
مدیر کل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم عنوان کرد: فاز اول این پروژه از انسجام تا میدان نماز و‌ فاز دوم آن از میدان نماز تا بلوار ولی عصر(عج) شهرک قدس است که با بهره‌برداری از کل پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی بلوار غدیر و تأمین دسترسی مناسب برای شهروندان پردیسان و شهرک قدس است.
حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: این پروژه تسهیل در بهبود عبور و مرور شهری، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه‌های مصرفی سوخت و کاهش آلایندگی را به همراه دارد.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 59111

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59111/پيشرفت-89-درصدي-فاز-سوم-پروژه-بلوار-آيت-الله-بروجردي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir