کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه تاکید کرد

لزوم توسعه آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس , 2 بهمن 1396 ساعت 15:45

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه بر لزوم توسعه و تعمیق آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی با بیان این که امروز ما در کانون تحولات عصر رسانه به سر می‌بریم، اظهار داشت: فضای مجازی بستری است که در اختیار همه افراد جامعه قرار گرفته و لذا این مساله فرق می‌کند با رسانه ای که در اختیار طیف محدودی از مردم است.

وی با اشاره به گستردگی فوق العاده نفوذ و تأثیر فضای مجازی در دنیای امروز گفت: فضای مجازی حقیقتاً به سان اقیانوسی است که تا کسی شناگر نباشد نمی‌تواند در این فضا کار کند و از این رو باید توجه داشت که فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی بسیار زیاد است.

رییس شبکه جهانی ولایت همچنین خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی می‌بایست بیش از پیش به بحث توسعه و تعمیق سواد رسانه ای در سطح جامعه اهتمام داشته باشیم و از آن جا که حوزویان پیشگام و پیش قراول هدایت جامعه هستند این مساله باید در خود حوزه نیز به طور جدی مورد اهتمام باشد و به طور خاص آموزش سواد رسانه در مرکز آموزش‌های مهارتی – کاربردی حوزه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: بدون سواد رسانه حضور و فعالیت در فضای مجازی مثل این است که ما شناگری را به افراد یاد نداده باشیم و بعد از آن‌ها بخواهیم که در اقیانوس به فعالیت بپردازند و از این رو فایده بزرگ سواد رسانه ای این است که به افراد علم و شناخت و درک فعالیت در این عرصه مهم را می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی همچنین گفت: از سویی ما برای مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن در فضای مجازی و نیز به خصوص پیگیری اهداف خود در عرصه ملی و انقلابی باید شبکه ملی اطلاعات و نیز شبکه‌های اجتماعی خودمان را ایجاد و تقویت کنیم و نباید متکی بر شبکه‌هایی باشیم که سرور آن‌ها در اختیار بیگانه است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 59123

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59123/لزوم-توسعه-آموزش-های-سواد-رسانه-حوزه-های-علمیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir