دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 59123
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه تاکید کرد

لزوم توسعه آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه‌های علمیه

قم نيوز : سخنگوی مرکز مدیریت حوزه بر لزوم توسعه و تعمیق آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه تاکید کرد.
لزوم توسعه آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه‌های علمیه
لزوم توسعه آموزش‌های سواد رسانه ای در حوزه‌های علمیه
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی با بیان این که امروز ما در کانون تحولات عصر رسانه به سر می‌بریم، اظهار داشت: فضای مجازی بستری است که در اختیار همه افراد جامعه قرار گرفته و لذا این مساله فرق می‌کند با رسانه ای که در اختیار طیف محدودی از مردم است.

وی با اشاره به گستردگی فوق العاده نفوذ و تأثیر فضای مجازی در دنیای امروز گفت: فضای مجازی حقیقتاً به سان اقیانوسی است که تا کسی شناگر نباشد نمی‌تواند در این فضا کار کند و از این رو باید توجه داشت که فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی بسیار زیاد است.

رییس شبکه جهانی ولایت همچنین خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی می‌بایست بیش از پیش به بحث توسعه و تعمیق سواد رسانه ای در سطح جامعه اهتمام داشته باشیم و از آن جا که حوزویان پیشگام و پیش قراول هدایت جامعه هستند این مساله باید در خود حوزه نیز به طور جدی مورد اهتمام باشد و به طور خاص آموزش سواد رسانه در مرکز آموزش‌های مهارتی – کاربردی حوزه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: بدون سواد رسانه حضور و فعالیت در فضای مجازی مثل این است که ما شناگری را به افراد یاد نداده باشیم و بعد از آن‌ها بخواهیم که در اقیانوس به فعالیت بپردازند و از این رو فایده بزرگ سواد رسانه ای این است که به افراد علم و شناخت و درک فعالیت در این عرصه مهم را می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی همچنین گفت: از سویی ما برای مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن در فضای مجازی و نیز به خصوص پیگیری اهداف خود در عرصه ملی و انقلابی باید شبکه ملی اطلاعات و نیز شبکه‌های اجتماعی خودمان را ایجاد و تقویت کنیم و نباید متکی بر شبکه‌هایی باشیم که سرور آن‌ها در اختیار بیگانه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtvei.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما