سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 59194
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد

نظارت دقیق بر واگذاری اراضی در قم

قم نيوز : مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از نظارت دقیق بر واگذاری اراضی در قم خبر داد.
نظارت دقیق بر واگذاری اراضی در قم
نظارت دقیق بر واگذاری اراضی در قم
به گزارش قم نیوز محمد ابراهیم نجابت اظهار کرد: به دلیل اینکه در استان قم با محدودیت‌های زیادی به لحاظ محدودیت منابع مواجه هستیم، برای سرمایه گذاری، آب و زمین محدودی در اختیار داریم، بنا بر این باید در واگذاری اراضی دقت زیادی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: برای نظارت دقیق بر واگذاری اراضی، کمیسیون ماده 33 مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان قم می‌باشد و در همین راستا اگر کسانی که اراضی به آنها واگذار شده طرح مورد نظر را اجرا نکرده باشند، اراضی واگذاری از آنها خلع ید شده و به شخص دیگری واگذار می‌کردد تا فرصت‌های اشتغالزایی در استان قم از دست نرود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود به تاریخچه واگذاری اراضی کشاورزی در استان قم پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس لایحه واگذاری که در شورای انقلاب تصویب شده بود، هیئت هفت نفره وظیفه واگذاری اراضی را به متقاضیان بر عهده داشت که متشکل از پنج نماینده از دستگاه‌های مختلف و دو نفر معتمدین مردم بود.

وی اضافه کرد: بر اساس  مقتضیات زمانی دو کمیسیون ماده ۳۱ برای واگذاری طرح‌های مرتبط با کشاورزی و ماده ۳۲ برای واگذاری زمین در قالب طرح‌های غیر کشاورزی تشکیل شد که در کنار هیئت هفت نفره سایر واگذاری‌ها را انجام می‌دهد.

نجابت در ادامه به مجموعه اراضی واگذاری در استان قم اشاره و بیان کرد: مجموع آمار واگذاری کشت موقت و هیئت هفت نفره 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی در قم واگذار شده که نسبت به 65 هزار هکتار اراضی کشاورزی موجود در استان قم رقم قابل توجهی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: همچنین در استان قم در قالب کمیسیون ماده ۳۱ چهار هزار هکتار و در قالب کمیسیون ماده ۳۲ بیش از ۹ هزار هکتارواگذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت انواع واگذاری‌های اراضی کشاورزی و غیر کشاورزی می‌تواند در توسعه استان نقش مؤثری داشته باشد، تصریح کرد: قبلاً اگر از شهر قم بیرون می‌رفتیم شاید مستحدثات یا زراعتی نمی‌دیدیم و احیای اراضی با این وسعت بعد از انقلاب صورت گرفته است که تقریباً تمام آن در قالب اراضی واگذاری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkznm.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما