چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : 59211
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب ويژگي‌هاي انسان سياسي مطلوب در قرآن و نهج البلاغه منتشر مي‌شود

قم نيوز : مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب ويژگي‌هاي انسان سياسي مطلوب در قرآن و نهج البلاغه در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب ويژگي‌هاي انسان سياسي مطلوب در قرآن و نهج البلاغه منتشر مي‌شود
كتاب ويژگي‌هاي انسان سياسي مطلوب در قرآن و نهج البلاغه منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی امروز با اشاره به محتوای کتاب ویژگی‌های انسان سیاسی مطلوب در قرآن و  نهج البلاغه اظهار کرد: این کتاب در بخش نخست به مفاهیم می‌پردازد که انسان ‌سیاسی، ‌ویژگی‌های بینشی، منشی و کنشی مدنظر مؤلف است.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم ویژگی‌های انسان سیاسی مطلوب در قرآن و نهج البلاغه نام دارد که ویژگی‌های بینشی معرفت‌شناسانه، هستی‌شناسانه و انسان سعادت‌مدار مورد نظر مؤلف است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فصل سوم ویژگی‌های منشی انسان سیاسی مطلوب در قرآن و نهج البلاغه است که در واقع ویژگی‌های منشی زمامدار جامعه اسلامی و دین برای جامعه از مسائل مورد نظر در این فصل است.

وی ویژگی‌های کنشی انسان سیاسی مطلوب در قرآن و نهج البلاغه را عنوان فصل چهارم این اثر ذکر کرد و افزود: ویژگی‌های کنشی و رفتاری زمامدار جامعه اسلامی در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به ویژگی‌های کنشی شهروندان جامعه اسلامی پرداخته می‌شود و در ویژگی‌های کنشی شهروندان سه اصل اطاعت از حاکم اسلامی، مراجعه به ولی امر و مشارکت در امور جامعه بررسی می‌شود و استقامت در راه آرمان‌ها، نبود پذیرش ولایت کافران و منافقان، شجاعت در برابر دشمنان و ظلم نکردن از مباحث مطرح شده در این بخش است.

روحانی با بیان اینکه این کتاب با دو ویژگی خاص تألیف شده است گفت: این اثر انسان سیاسی مطلوب را بررسی کرده که اندیشه، اخلاق و رفتار سه ساحت وجود انسان هستند که اسلام توجه ویژه‌ای به آنها داشته و ویژگی‌های لازم برای انسان سیاسی مطلوب از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه در ابعاد مختلف بینش، اخلاقی و رفتاری برای طبقات مختلف سیاسی جامعه از حاکم تا شهروندان عادی را تبیین می‌کند.

کتاب ویژگی‌های انسان سیاسی مطلوب در قرآن و  نهج البلاغه به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک با قیمت 32 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzinm.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما