چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 59225
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی:

هدف حوزه انقلابی تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی است

قم نيوز : عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: هدف حوزه انقلابی تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی است
هدف حوزه انقلابی تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی است
هدف حوزه انقلابی تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند با بیان اینکه حوزه انقلابی به هیچ وجه نسبت به نظام سیاسی به نام جمهوری اسلامی ایران بی تفاوت و بی توجه نیست، بیانک رد: غیرت دینی حوزه انقلابی اقتضا می‌کند که نسبت به رهبری نظام و حمایت مردمی از آن اهتمام داشته و یکی از وظایف خود را تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی بداند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که حوزه انقلابی فقط وظیفه سیاسی ندارد بلکه حوزه انقلابی حوزه‌ای است که نسبت به اقامه دین در دنیای معاصر احساس مسؤولیت می‌کند و وظیفه خود را نیز تنها در فهم و ابلاغ دین منحصر نمی‌داند، بلکه اقامه دین را وظیفه اجتماعی بر می‌شمارد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از رسالت‌های مهم حوزه انقلابی توجه به مسؤولیت‌های فرهنگی و اصرار بر این قضیه است چرا که در این بعد باید پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته چنین حوزه علمیه‌ای در مقام پاسخ به سوالات و توجه به نیازها باید رفتار و حرکت خود را متناسب با شرایط روز جامعه کند تا بتواند نیازمندی‌های علمی حکومت در جریان اجتماعی دین را پاسخ دهد.

پیروزمند گفت: در بعد حمایت سیاسی نیز حوزه انقلابی ضمن بیان انتقادات و ضعف‌ها، دلسوزانه هشدار می‌دهد و اهتمام دارد که در مسیر رفع آسیب‌ها و نقصان‌ها کار کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpiqp.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما