چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 59227
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم:

پرستار بیکار متقاضی شغل درقم وجود ندارد

قم نيوز : مدیر دفتر پرستاری‌ مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به دلیل سختی کار پرستاری، فارغ التحصیلی که متقاضی ورود به این شغل باشد در استان نداریم و هیچ پرستاری بیکار نمانده است.
پرستار بیکار متقاضی شغل درقم وجود ندارد
پرستار بیکار متقاضی شغل درقم وجود ندارد
 به گزارش قم نیوز عزت الله براتی جمالی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 پرستار در مراکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه استان قم مشغول به خدمت هستند.

وی بیان کرد: یک هزار و 508 تخت فعال و ستاره دار در مراکز آموزشی درمانی دولتی و بیش از 500 تخت نیز در مراکز غیردولتی استان قم فعال است.

براتی بیان کرد: میانگین نسبت پرستار به تخت در قم 1.1 تا 1.2 است، در حالی که بر اساس میانگین کشوری این نسبت باید بین 1.5 تا 1.7 در بخش های عادی و ویژه بیمارستانی افزایش یابد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به کمبود نیروی پرستار در قم، خاطرنشان کرد: کمبود موجود را پرستاران در قالب اضافه کاری و شیفت پوشش می دهند تا خللی در ارائه خدمت رسانی به همشهریان ایجاد نشود.

وی گفت: سال گذشته در آزمون جذب پرستاران 241 نفر جذب شدند و در آزمون امسال نیز قرار است 239 نفر جذب مراکز درمانی شوند و تمام این استخدام ها معمولا از میان همکاران قرادادی، طرحی و شرکتی که در حرفه پرستاری مشغول خدمت هستند صورت می گیرد و متقاضی غیر از پرستار برای آزمون استخدام نداریم.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از یک سو تبدیل وضعیت پرستاران فرصت طلایی برای ارتقاء شغلی آن هاست، از سوی دیگر نیز موجب می شود همچنان کمبود نیرو داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت به دلیل مزایایی که این طرح برای بیماران داشت از جمله کاهش پرداختی از جیب مردم، گرایش بیماران به بیمارستان های دولتی بیشتر شد و در نتیجه بار کاری مراکز دولتی و حجم کار پرستاران افزایش یافت.

براتی افزود: هدف این طرح کمک به کاهش دغدغه بیماران بود که محقق شد، ولی دریافتی پرستاران متناسب با حجم کاری آن ها نیست که برای حل این مشکل کارگروهی در وزارتخانه تشکیل شده و امیدواریم دغدغه پرستاران در این مورد حل شود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مزایایی از جمله بازنشستگی های پیش از موعد و امتیازات سختی کار به ویژه برای همکاران خانم اجرایی شود و مسؤولان توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefw8n.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما