چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 59232
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني مطرح كرد:

لزوم دریافت تأييديه ايمني توسط صاحبان هتل‌ها و اماكن تجاري از آتش نشانی قم

قم نيوز : مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قم گفت: صاحبان اماكن زير مجموعه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در قالب مسافرخانه‌ها و زائرسراها بايد براي دريافت تأييديه ايمني حريق به آتش‌نشاني مراجعه كنند.
لزوم دریافت تأييديه ايمني توسط صاحبان هتل‌ها و اماكن تجاري از آتش نشانی قم
لزوم دریافت تأييديه ايمني توسط صاحبان هتل‌ها و اماكن تجاري از آتش نشانی قم
به گزارش قم نیوز عباس جعفري با اشاره به مصوبه شوراي اسلامی شهر قم در زمينه ارجاع ساختمان‌هاي داراي شروع پروانه كار از سال 92 به سازمان آتش‌نشاني، اظهار كرد: ساختمانهای مسكوني بالاي چهار طبقه و غيرمسكوني‌ها با هر نوع كاربري براي نظارت به سازمان آتش‌نشاني پرونده‌هايشان ارجاع مي‌شود و نظارت بر آنها صورت مي‌گيرد.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداري قم خاطرنشان كرد: در بحث طراحي، نقاشي و در زمان اجرا نيز ساختمان در محل بررسي مي‌شود و در پايان كار نيز سيستم‌هاي آتش‌نشاني كه براي ساختمان لازم است؛ در بحث ايمني حريق بررسي و به صاحبان املاك تأييديه داده مي‌شود.
جعفری با بيان اينكه برخي از ساختمان‌هاي احداث شده فرسوده و قديمي هستند، گفت: آتش‌نشاني نظارتي روي اين ساختمان‌ها نداشته البته بيشترين بحث خطرات در حوزه صنوف، اماكن تجاري، مهمان‌پذيرها و هتل‌ها است كه از اولويت‌ها هستند و بيشترين حريق‌ها را شامل مي‌شوند؛ طي برگزاري جلساتي با صاحبان هتل‌ها و مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري بنا شد صاحبان اماكن زير مجموعه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در قالب مسافرخانه‌ها و زائر پذيرها براي بحث تأييديه ايمني حريق به آتش‌نشاني مراجعه كنند.
وي عنوان كرد: اين فعاليت آغاز شده و مراجعاتي وجود دارد و اميدواريم در يك يا دو سال آينده بحث ايمن‌سازي تا اندازه‌اي انجام شود تا ميزان حريق و حوادث آنها كاهش پيدا كند البته لازم است بحث استحكام ساختمان‌ها نيز بررسي شود.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قم يادآور شد: بازديدهايي از اماكن تجاري و صنوف صورت گرفته و مناطق پرخطر شناسايي شده و علاوه بر چك ليست‌ها و مشخص شدن موارد نا ايمن، سه اخطار متوالي از سوي شهرداري منطقه ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان كرد: ساختمان‌هاي بلند مرتبه مسكوني و تجاري در سطح شهر وجود دارد كه پيش از سال 92 پروانه اخذ كردند كه روي آنها نيز نظارتي صورت نگرفته بنابراين مكاتباتي با هيأت مديره آن بخش انجام شده ولي متاسفانه آنها نيز اقدامي انجام ندادند.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قم با بيان اينكه بر اساس آمار اعلام شده 500 هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه و زائرپذير مجوز دارند، گفت: بازديد و ارائه دستور العمل ايمني براي آنها انجام شده و سعي داریم تمام پاساژها، اماكن و مجتمع‌هاي تجاري سطح شهر بازديد شود و اخطاريه به آنها ارائه شود.
جعفری خاطرنشان كرد: سازمان آتش نشاني اماكن پرخطر را شناسايي مي‌كند و به آنها دستور العملي ارائه مي‌دهد كه موارد خطر آفرين در آنها مشخص شده و اعلام آمادگي براي تمام بخش‌ها صورت مي‌گيرد و آموزش‌هايي براي آنها برگزار مي‌شود.
وی با بيان اينكه ايمني شهر و جان شهروندان براي مدیریت شهری مهم است، گفت: در صورت درخواست آموزش‌ها به طور كامل رايگان برگزار مي‌شود و در نظر است شهروندان ترغيب شوند تا به حوزه ايمني ساختمان و اماكن ورود پيدا كنند.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcauunm.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما