پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 59258
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر عامل شرکت گاز قم خبر داد؛

گازرسانی به ۳۴ روستا در قم

قم نيوز : مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: استان قم دارای ۱۵۶ روستا است که ۱۱۴ روستا دارای گاز هستند و عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا درحال انجام است.
گازرسانی به ۳۴ روستا در قم
گازرسانی به ۳۴ روستا در قم
به گزارش قم نیوز حسین محمدی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهر چهارشنبه در محل شرکت گاز استان قم برگزار شد، با بیان این که ۶ شهر قم از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: استان قم دارای ۱۵۶ روستا است که ۱۱۴ روستا دارای گاز بوده و عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا در حال انجام است.

وی بیان داشت: نرخ خانوار روستاهای گازدار ۸۷ و ۳ دهم درصد و نرخ خانوارهای شهری و روستایی گازدار در استان ۹۳ و ۳ دهم درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: مقدار خطوط انتقال گازدار موجود در استان ۶۴ کیلومتر است که نسبت به خطوط انتقال کل کشور معادل یک دهم درصد می‌باشد.

وی ابراز داشت: تعداد علمک‌های گاز نصب شده ۱۶۷ هزار و ۱۷۱ علمک است که سهم روستا ۱۰ و هفت دهم درصد می‌باشد.

محمدی افزود: تعداد مصرف کنندگان گاز در استان قم، خانگی ۳۶۶ هزار و ۷۲۷ مورد که سهم روستاها هفت و پنج دهم درصد می‌باشد. تجاری و عمومی ۱۳ هزار و ۵۷۹ مورد، مصرف کننده صنعتی ۲ هزار و ۳۸۳ مورد و یک نیروگاه نیز وجود دارد.

فعالیت ۳۷ جایگاه سی ان جی در قم

وی اظهار کرد: تعداد ایستگاه‌های موجود در استان قم ۱۵۲ مورد که سهم روستاها ۲۶ درصد است. این ایستگاه‌ها شامل سی ان جی ۱۳ مورد، c.g.s/t.b.s ۶ مورد، ۸۸ مورد t.b.s و ۴۷ مورد c.p.s می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: تعداد ۳۷ جایگاه سی ان جی در استان قم در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۴ شهرک در حال احداث در حال مطالعه و بررسی است، تصریح کرد: تعداد شهرک‌های صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز، ۱۱ شهرک است که این شهرک‌ها شامل شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان، نیزار، طغرود، ورجان، دستجرد، خورآباد، کوثر، چاپ و نشر، لبن می‌باشد.

محمدی اظهار داشت: ۳ مجتمع‌ کشت گلخانه‌ای در استان قم وجود دارد که مجتمع‌های کوثر و قبادبزن دارای گاز هستند و عملیات گازرسانی به مجتمع رزبند در حال انجام است.

مصرف یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز در قم طی ۹ ماهه سال

وی با اشاره به میزان مصرف گاز در قم، گفت: میزان مصرف گاز طی ۹ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب بود که می‌توان گفت دی‌ماه ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است و این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان کرد: احداث خطوط تقویتی دو شهرک الغدیر و محمودآباد ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته و صنایع و واحدهایی که نیاز به مقدار بیشتری گاز نسبت به مصرف فعلی خود دارند باید به مدیریت مهندسی شرکت گاز استان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان نکات ایمنی در مصرف گاز را رعایت کنند و از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان داشته تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivraw.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما