جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 59278
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) بر وحدت بین مسلمانان تاکید کردند، مشترکات زیادی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد و دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است تا بتواند سوء استفاده کند.
دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است
دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی که در حسینیه فاطمیه برگزار شد، با اشاره به نعمت‌های خداوند اظهار کرد: دو نعمت سلامتی و امنیت از نعمت‌های بزرگ خداوند است که انسان قدر این دو نعمت را نمی‌داند.

وی ادامه داد: خلقت انسان توسط خداوند یک نعمت بسیار بزرگ برای او است، اما انسان توجهی به نعمت وجود خود نمی‌کند، فرشتگان مقرب الهی به مقام انسان غبطه می‌خورند، چون او می‌تواند که به مقام‌های بالایی برسد، فرشته الهی تک بعدی است، اما انسان دو بعدی است و می‌تواند به مقامی برسد که فرشتگان الهی در خدمت او باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نعمت عقل یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای انسان است تا او بتواند با این نعمت بهترین مسیر را انتخاب کند و در آن مسیر گام بردارد، هدف از خلقت دنیا، آزمودن انسان است تا او با عقل خودش بتواند بین دو مسیر درست و غلط، مسیر درست را انتخاب کند.

توکل، اسلام را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: ما به لطف خداوند هدایت پیامبران را فهمیدیم، خداوند قدرت اختیار را بی دلیل به انسان نداد، هدف از دادن این نعمت این بود که او با عقل خودش، مسیر درست یعنی اسلام را انتخاب کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر وحدت بین مسلمانان تاکید کردند، مشترکات زیادی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد و دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است تا بتواند سوء استفاده کند، البته بحث علمی بین شیعیان و اهل سنت با وجود محبت اشکال ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نعمت تشیع برای شیعیان، یک نعمت بزرگ از جانب خداوند است افزود: شیعیان با چهره‌های نورانی در روز قیامت حضور پیدا خواهند کرد و آن‌ها در بهشت، هم نشین رسول اکرم(ص) خواهند بود.

توکل، اهل سنت را دوستدار اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: ما باید از خداوند بخواهیم ما را جزو کسانی قرار بدهد که در عمل پیرو ائمه معصومین(ع) باشیم، صرف گفتن داشتن محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) کافی نیست و باید در عمل این محبت را نشان داد.

وی ادامه داد: هدایت خداوند دو گونه است، یک هدایت عامه که برای تمام افراد است، اما یک گونه هدایت خاصه است که پس از هدایت عامه است و براساس ظرفیت افراد، آن‌ها مورد هدایت خاصه قرار می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اصحاب برگزیده ائمه معصومین(ع) سعی می‌کردند که در تمام ابعاد زندگی خود از اهل‌بیت(ع) تبعیت داشته باشند و دقیقا در مسیر ائمه معصومین(ع) حرکت کنند.

توکل، قیاس در دین را اشتباه دانست و تصریح کرد: هر کسی که در دین قیاس کند، در مسیر شیطان گام برداشته است.

وی ادامه داد: زیارت جامعه کبیره یکی از زیارت‌های مهم در خصوص ائمه معصومین(ع) است و عبارت‌های این زیارت دقیقا منطبق بر روایت‌های اهل‌بیت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: معرفت ما نسبت به اهل‌بیت(ع)، معرفت ناچیزی است و هر کسی نمی‌تواند نسبت به مقام‌های ائمه معصومین(ع) معرفت پیدا کند، باید از خداوند این ظرفیت را بخواهیم که بفهمیم اهل‌بیت(ع) در چه مرتبه ای هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaunm.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما