پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 59291
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله نوری همدانی:

الگوی صحیح مصرف در جامعه فرهنگ‌سازی شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم وظیفه دارند تا اسراف نکنند، گفت: باید صرفه جویی و درست مصرف کردن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
الگوی صحیح مصرف در جامعه فرهنگ‌سازی شود
الگوی صحیح مصرف در جامعه فرهنگ‌سازی شود
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به اهمیت آب و برق و دیگر منابع انرژی در زندگی مردم پرداخت و گفت: خدمت به انقلاب ثواب و اجر دارد و این توفیقی است که خداوند به شما عنایت کرده و شغل شما بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: سه نوع مسئولیت در اسلام وجود دارد که نخست عبارت است از مسئولیت فردی که هرانسانی موظف است که در سایه قرآن و اهل بیت(ع) خود را بسازد.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: دومین مسئولیت امور اجتماعی است که بسیار مهم است و سومین مسئولیت مربوط به  شغل است که موازینی دارد و انسان باید تدبیر درستی داشته باشد تا بتواند آن وظیفه شغلی را به بهترین نحو انجام دهد.

وی ابراز داشت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌توانیم  نسبت به سرنوشت مسلمانان سوریه، یمن و فلسطین بی‌تفاوت باشیم.

اسراف حرام است

آیت الله نوری همدانی گفت: در میان مردم افرادی هستند که از نظر معیشت در زندگی در مضیغه هستد لذا باید در تعیین تعرفه‌های آب و برق توان مالی و اقتصادی مردم موردتوجه قرار گیرد تا مردم دچار مشکلات اقتصادی جدید نشوند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مردم این است تا اسراف نکنند و در حد لازم از منابع استفاده کنند، افزود: طبق دستورات اسلامی و دینی اسراف حرام است و باید از آن پرهیز کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید در همه موارد حد و مرز را رعایت کنیم، گفت: باید صرفه جویی و الگوی درست مصرف کردن فرهنگ‌سازی شود و در این خصوص نیز عمل و گفتار علما می‌تواند تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfy0dt.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما