پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 59294
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
وزیر نیرو در دیدار مراجع و علما:

خشک سالی وکم آبی در کشور پدیده مستمر خواهد بود

قم نيوز : بایددر شرایط فعلی که مشکل کم آبی قطعی است به سمت سازگاری با کم آبی پیش رویم و در مسائل کشاوزی روش مصرف آب را تغییر دهیم.
خشک سالی وکم آبی در کشور پدیده مستمر خواهد بود
خشک سالی وکم آبی در کشور پدیده مستمر خواهد بود
به گزارش قم نیوز دکتر اردکانیان، وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در چهار ماه امسال تا آخر دی ماه 30 درصد نسبت به سال قبل کم آبی داشتیم، گفت: برای استفاده از منابع آبی نیازمند همکاری بیشتر مردم با دستگاها می باشیم؛‌لازم است این همکاری حتی در بحث کشاورزی هم از طریق  اصلاح مصرف صورت گیرد.

وی افزود: از این به بعد در کشور خشک سالی وکم آبی پدیده مستمر خواهد بود، این طور نیست که یک امر غیر مترقبه باشد و تجربه نشان داده هرموقع همه نهادها با هم همکاری کردند مشکلات کشور بهتر حل شده است.

وزیر نیرو  افزود:  برای رفع مشکل آب و خشک سالی که امر جدی کشور است، نیازمند همکاری دستگاها و ارتباط وسیع تر مصرف کننده هستیم.  باید مصرف کننده بداند در این شرایط چگونه آب را مصرف کند.

اردکانیان اظهار داشت: در شرایط فعلی باید برای استفاده از پساب و مصرف بهینه آب برنامه ریزی کرد. امروز چیزی به نام آب فضلاب وجود ندارد و می توان آب فضلاب راتصفیه کرد و در بحث کشاوزی استفاده نمود.

وزیر نیرو اظهار داشت: از دیگر راه حلها، شیرین کردن آب دریا و جلوی گیری از هدر رفتن آب است.  امروز آب ها به دلیل پوسیدگی لوله به هدر می رود، می شود با برنامه ریزی بهتر جلوی هدر رفت آب را گرفت.

وی گفت: در موضوع کشاوزی نمی توانیم مانند سابق ادامه بدهیم، بلکه بایدبتوانیم نوع کشت را با فن آوری تغییر دهیم، این امر نیازمند به همکاری بیشتر مردم با دستگاه ها است.

وزیر نیرو عنوان کرد: در دوره ای قرار داریم که ارتباط با دستگاه های جمعی، ائمه جمعه و جماعات و سایر اقشار می تواند مشکلات کم آبی را کم کند، باید در شرایط فعلی که مشکل کم آبی قطعی است به سمت سازگاری با کم آبی پیش رویم و در مسائل کشاوزی اصلاح آب را تغییر دهیم.

اردکانیان گفت: در برق درمقایسه بادنیا مصرف بالایی داریم می توانیم یک سوم مصرف را کاهش دهیم. این ابتدای نیازمند به درک بهتر از مصرف است.

وزیر نیرو عنوان کرد: با وجود همه مشکلات ولی جای امید است که در کشور نیروی انسانی خوبی وجود دارد و می توانند با پشتوانه از متخصصان مشکلات را حل کرد،  ولی بیش از گذشته نیازمند به رهمنود از بزرگان برای ادامه راه  هستیم تا بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5raw.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما