شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 59359
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
فرماندار قم مطرح كرد

توسعه چشم‌گیر فضاي سبز شهر قم با تلاش‌های مدیریت شهری

قم نيوز : فرماندار قم گفت: بايد از همه ظرفیت‌ها استفاده كنيم تا با توجه به توسعه شهرنشيني، حداقل نياز زيست محيطي شهروندان به فضاي سبز را تأمین شود.
توسعه چشم‌گیر فضاي سبز شهر قم با تلاش‌های مدیریت شهری
توسعه چشم‌گیر فضاي سبز شهر قم با تلاش‌های مدیریت شهری
به گزارش قم نیوز رضا سيار با تاكيد بر ضرورت همكاري همه دستگاه‌های اجرايي با سازمان پارک‌ها و فضاي سبز ذيل ستاد فضاي سبز استان و نقش این کار در توسعه فضاي سبز اظهار کرد: زمينه جديدي فراهم است كه براساس آن اراضي دولتي محدوده حريم شهرها به موجب ماده ۸ قانون بهره وري بخش كشاورزي در قالب كارگروهي براي امر توسعه فضاي سبز تا جايي كه شهرداري امكان توسعه پارك جنگلي را دارد به طور رايگان در اختيار شهرداري قرار می‌گیرد.
فرماندار قم تاكيد كرد: بايد از همه ظرفیت‌ها استفاده كنيم تا با توجه به توسعه شهرنشيني، حداقل نياز زيست محيطي شهروندان به فضاي سبز را تأمین شود.
وي با بيان اينكه فضاي سبز شهر قم با تلاش‌های سال‌هاي اخير مديريت شهري حركت رو به توسعه اي داشته كه جاي تقدير دارد خاطرنشان كرد: شناسايي فضاي سبز اماكن عمومي، واحدهاي آموزشي و فرهنگي و... يكي از اقدامات مناسبي است كه با نظارت تخصصي سازمان پارک‌ها، می‌توان شاهد تحولي عظيم در آينده نزديك در اين زمينه باشيم.
سيار جدا سازي آب مصرفي فضاي سبز از شبكه شهري به صورت شبکه‌های آب خام با حفر چاه‌های جديد، لوله گذاري و حذف آبياري با تانكر را يكي ديگر از اقدامات مؤثر سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قم دانست كه در آينده هزینه‌های نگهداري را كاهش و پايداري فضاي سبز را تضمين می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoenm.49nom15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن
به نام خدا
یک توصیه جدی به مسئولین جدید فضای سبز شهر قم
نمی دونم چند سالی هست دوباره سیاست غلط کاشت درختانی نظیر کاج زبان گنجشک نارون و ... تو شهر و بوستان های مناطق مختلف ترویج میشه و شما هم خوب می دونید که این نوع درختان هم دیر رشد هستند و هم طاقت گرمای سوزان قم رو ندارند و حتما مشاهده می کنید در فصل بهار و تازه هنوز هوا گرم نشده خصوصا از ماه اردیبهشت درختانی نظیر زبان گنجشک و نارون از ریخت و حالت کاملا میفتند و در تابستان که نگو که دچار خزان زود رس شده برگ های نیم سوخته و تمام سوخته این درختان چهره شهر رو خراب و پلشت می کنه
در باره کاج هم که نگو و نپرس که علاوه بر این که هیچ زیبایی و طراوتی نداره بلکه پنجاه سال طول می کشه که تبدیل به یک درخت بشه اون هم نه سایه ای و نه خاصیتی و به گفته کارشناسان تخریب کننده خاک هم هست.
بدتر این که متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه جلو کاشت درخت زییا و همیشه سبز اکالیپتوس رو گرفته اند و تصمیم دارند موردی این درختان رو در مناطقی دیگر بکارند در حالی که اکالیپتوس و زیتون و نخل آبروی فضای سبز قم هستند. به هر حال خوبه یک مقدار احترام به عقاید کسانی بگذارید که تجربه این نوع مسایل رو دارند و قم رو یک شهر خنک معتدل و کوهستانی فرض نکنید که تصمیم می گیرین نوع درختان اون مناطق رو در این شهر ترویج کنین و از عجابب روزگار این که درخت صنوبر هم به این مقوله اضافه شده است و این نشان میدهد که متولیان فضای سبز شهر قم هیچ تخصصی در این زمینه ندارند. البته درختانی نظیر اکالیپتوس و زیتون و نخل شاید در برخی از زمستان ها دچار آسیب شوند ولی به محض این که هوا معتدل شود به سرعت باز سازی می شوند. خودتون قضاوت کنین و با یک نگاه به شهر قم خصوصا در فصل زمستان خواهید فهمید که اگر اکالیپتوس و زیتون و نخل نبود قم چهره زیبایی نداشت.