شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 59362
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دین یاوری است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: حضور مردم در مراسم‌هایی همچون راهپیمایی 22 بهمن، دین یاوری است.
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دین یاوری است
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دین یاوری است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه الزهرا که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر، شهر مرجعیت و حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: با وجود تمام موانعی که دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی ایجاد می‌کنند، باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و بتوانیم به آرمان‌های انقلاب برسیم.

امام جمعه قم افزود: ائمه معصومین(ع) چون خودشان به کمال رسیدند، سیره گفتاری و عمل آن‌ها می‌تواند برای تک تک ما راه گشا است و سخنان ائمه معصومین(ع) برای ما حجت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: براساس روایات، ائمه معصومین(ع) بر مردم حجت هستند و حضرت زهرا(س) نیز بر ائمه معصومین(ع) حجت است و این مساله نشان از مقام بالای حضرت زهرا(س) دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه دین دار باشیم، باید دین شناس باشیم، در کتاب قرآن بارها از دانش سخن گفته است و این کتاب آسمانی به علم و دانش ارزش زیادی می‌دهد و اسلام با جاهلیت و تعصب‌های کور مبارزه کرده است.

امام جمعه قم افزود: برخی از ابعاد و زوایای دین پنهان مانده است، به همین دلیل افرادی سخنانی می‌گویند که با مبانی دین سازگار نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری دانشگاه الزهرا را یک دانشگاه خاص دانست و تصریح کرد: رفتارهای دانشجویان در این دانشگاه باید رفتار فاطمی و زهرایی باشد.

وی ادامه داد: انسانی که دین خودش را از یک منبع قوی دریافت کرده باشد، در برابر شرایط سخت، دیندار باقی می‌ماند.

امام جمعه قم افزود: کسی که دینش براساس قرآن و اهل‌بیت(ع) باشد، دین او در برابر هجمه‌ها باقی می‌ماند، باید منابع دین شناسی ما، منابعی سالم و دست نخورده باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت دقت در منابع دین شناسی اظهار کرد: انسان تا زمانی که از سالم بودن یک غذا مطمئن نباشد، آن غذا را نمی‌خورد، چنین انسانی نباید برای کسب دین به هر کسی مراجعه کند.

وی ادامه داد: انسان باید حداقل به آن مقدار که در زمینه دین، علم دارد عمل کند و انسان باید پس از دین شناسی، دیندار باشد.

امام جمعه قم افزود: انسان زمانی که یک مسیر را مسیر الهی دانست، دیگر نباید از ملامت دیگران هراسی داشته باشد، البته دینداری به خصوص در دوره آخرالزمان سخت است، دینداری در آن دوره همچون نگه داشتن آتش در کف دست است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های شهدا در طول تاریخ اظهار کرد: شهدا احساس کردند که باید جان خودشان را برای حفظ دین خداوند، فدا کنند، به همین دلیل خداوند از شهدا تعریف‌های زیادی کرده است.

وی ادامه داد: گاهی مسائل پیش می‌آید که ما باید یاور دین خدا باشیم، هر کسی باید به تناسب، دین خداوند را یاری کند، حفظ حجاب، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر نمونه‌هایی از دین یاوری است و هر کسی که دین خداوند را یاری دهد، خدا نیز او را یاری خواهد داد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم‌هایی همچون راهپیمایی 22 بهمن، دین یاوری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewx8n.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما