يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 59408
منبع : خبرگزاری مهر

قطع بارش‌ها از عصر امروز در قم/ هواشناسی اخطار داده بود

قم نيوز : کارشناس مسئول هواشناسی استان قم گفت: بارش برف و باران از عصر امروز یکشنبه در قم قطع می‌شود و هوای این استان صاف خواهد شد.
قطع بارش‌ها از عصر امروز در قم/ هواشناسی اخطار داده بود
قطع بارش‌ها از عصر امروز در قم/ هواشناسی اخطار داده بود
قطع بارش‌ها از عصر امروز در قم/ هواشناسی اخطار داده بود
بارش برف در قم
شناسهٔ خبر: 4212149 - یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
استانها > قم
قم - کارشناس مسئول هواشناسی استان قم گفت: بارش برف و باران از عصر امروز یکشنبه در قم قطع می‌شود و هوای این استان صاف خواهد شد.

به گزارش قم نیوز محمد جواد ترابیان با اشاره به وضعیت جوی در استان قم، گفت: ایستگاه اصلی هواشناسی قم که در شهرک شکوهیه قرار دارد برای این شهر عدد ۱۷ میلی‌متر بارش برف و باران را نشان داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حداقل دمای امروز منفی ۲ و حداکثر یک درجه است، گفت: دما هوا برای فردا هم در حداقل منفی ۷ و در حداکثر ۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان قم ادامه داد: هوای امروز قم هم ابری و در برخی از ساعات همراه با بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود که بارش‌ها از عصر امروز قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: فردا هم هوای قم کمی تا قسمتی ابری و در برخی از ساعات وزش باد را به همراه خواهد داشت و این پیش بینی برای روز سه‌شنبه هم به همین شکل ادامه دارد.

طی روزهای آینده بارندگی نداریم

ترابیان بیان کرد: در حال حاضر هم با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته طی چند روز آینده سامانه بارش زا وارد استان نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اطلاعیه و اخطارهای لازم برای آمادگی استان در برابر برف و باران، گفت: اداره کل هواشناسی استان قم روز پنج‌شنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای بارش‌ها را اعلام کرده بود و در روز شنبه هم با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته اخطاریه لازم مبنی بر بسته شدن راه‌ها را داده بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان قم تأکید کرد: حتی جلسه مدیریت بحران روز شنبه برگزار شد و در زمینه بسته شدن راه‌ها تبادل نظرات و مباحث لازم صورت گرفته بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfcjdt.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن
جناب کارشناس لطفا به مردم شریف قم توضیح دهید ایستگاه شکوهیه چه از نظر دمایی بیشینه و یا کمینه و چه از نظر مقدار بارش و سایر فاکتورهای امور مربوط به هواشناسی هیچ ارتباطی با شهر قم نداره و بفرمایید دمای کمینه ای که به عنوان شهر قم در اخبار و اطلاعات منعکس می کنید مربوط به شهر قم نیست و به نام قم اما در واقع مربوط به شکوهیه است که معمولا چند درجه ای سرد تر از شهر قم در زمستان و چند درجه ای خنک تر از شهر قم در تابستانه. خیلی از مردم و حتی اداره ها این واقعیت رو نمی دونند و بر اساس آمار شکوهیه قضاوت می کنند که این صحیح نیست