چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 59565
منبع : خبرگزاری مهر

حل مشکلات جامعه با الگوگیری از فاطمه(س)/داغ مادری مهربان بر تاریخ

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: دقت در زندگی بانوی دوعالم و الگوگیری از شیوه صحیح رفتارهای حضرت زهرا(س) می‌تواند موجب ترمیم بسیاری از دردهای جامعه ما شود.
حل مشکلات جامعه با الگوگیری از فاطمه(س)/داغ مادری مهربان بر تاریخ
حل مشکلات جامعه با الگوگیری از فاطمه(س)/داغ مادری مهربان بر تاریخ
به گزارش قم نیوز در هوای سرد این روزهای شهرهای ایران، شور و حرارت عاشقان و دل‌سپردگان خاندان رسول الله(ص) در برپایی خیمه‌های عزای فاطمه زهرا(س) گرمایی عمیق به بطن جامعه تزریق کرده است.

در خیابان‌های شهر جوانان سیاه‌پوش دلشان می‌خواهد بهترین عزاداری را برای مادر امام زمانشان(عج) داشته باشند، کسبه و فروشندگان و مغازه‌داران هرکدام بر اساس درآمد و فروششان هزینه عزاداری و پذیرایی از سیل عاشقان را تأمین می‌کنند.

زنان خانه‌دار دل‌تنگ مجالس روضه هستند و در این روزها گروه گروه وارد خیمه‌های عزاداری می‌شوند. هرچند زهرای مرضیه(س) تنها هجده سال عمر داشت و در آغاز جوانی با تیر خشم دشمنان ولایت و امامت به شهادت رسید، اما با همین سن ایشان مادری به وسعت تمام تاریخ شیعه است. مادری که چادرش بر سر همه پیروان رسول الله(ص) کشیده شده و همه را از نعمت وجودی‌اش برخوردار کرده است.

این روزها پیر و جوان و زن و مرد دل‌سپرده‌تر از همیشه با وجود همه مسائل زندگی شخصی خود دلشان نمی‌خواهد سرمای زمستان چیزی از شکوه عزاداری برای مادر سادات(س) کم کند.

این روزها فقط چشم‌ها گریان نیست، مرور دردمندی کودکان زهرا(س) پس از دیدن پهلوی شکسته مادر و کمر شکسته پدر دل‌ها را می‌گریاند.

همین عشق است که داغ از دست دادن مادری دلسوز و مهربان را برای همیشه بر دل تاریخ و شیعیان گذاشته است. همین عشق است که تا قیام قیامت نام زهرای مرضیه(س) را در سرلوحه بهترین الگوی زندگی در برابر عالمیان قرار می‌دهد.

رفتار حضرت زهرا با اطرافیان بهترین الگوی امروز است

عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز الگو گیری از حضرت زهرا(ع) یکی از راه‌های حل مشکلات جامعه و جوانان است و صحیح این است که رفتار ایشان با خانواده و اطرافیان به عنوان بهترین رفتارهای شناسایی شود.

آرمان‌های شیعه به پیروی مناسب از حضرت زهرا(س) و اصل ولایت‌پذیری بسته است

حجت الاسلام عیسی عیسی‌زاده با بیان اینکه از دلایل حفظ اصل ولایت تلاش‌های حضرت زهرا(س) در جامعه و زمانه خود بود، گفت: حمایت ایشان از امامت و ولایت دلیلی است که امروز شاهد نفوذ شیعه به نقاط مختلف جهان هستیم.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، پایداری شیعه و آرمان‌هایش نیز به پیروی مناسب از حضرت زهرا(س) و اصل ولایت پذیری بسته است.

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی مادری است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اینکه زندگی دختر پیامبر(س) ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: ایفا کردن نقش همسری مناسب و مادری نمونه الگویی برای همه جامعه است.

معصومه ظهیری با بیان اینکه دفاع از ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین ویژگی‌های صدقه کبری(س) است، تأکید کرد: در اتفاقات زندگی حصرت زهرا(س) بهترین عملکرد را از خودشان نشان دادند و همیشه ارزش‌های اسلامی برایشان اولویت بود.

وی با بیان اینکه همسرداری و همراهی با خانواده از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) است، گفت: این موضوع به اندازه‌ای انجام گرفت که امام علی(ع) در توصیف شرایط زندگی خودشان فرمودند که «هیچ زمانی فاطمه(س) را به خشم نیاوردم و ایشان نیز هرگز مرا به خشم نیاورد.»

جایگاه‌های علمی و معنوی حضرت زهرا(س) مورد مطالعه قرار گیرد

همچنین رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأکید بر اینکه دخت رسول اکرم(ص) در ابعاد مختلف زندگی و عبودیت و بندگی الگوی جامعه اسلامی است، گفت: جایگاه‌های علمی و معنوی این بانوی بزرگ باید مورد مطالعه علاقه‌مندان و شیفتگان خاندان امامت(ع) قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم اظهار داشت: یکی از دلایل مهم معصوم بودن حضرت زهرا(ع) جایگاه علمی و رفتاری ایشان نسبت به سطوح مختلف جامعه است، زمانی که آیه تطهیر را در مقام ایشان مطالعه می‌کنیم به جایگاه بلند علمی و رفتاری ایشان پی می‌بریم.

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی همسرداری هستند

وی افزود: دقت در سبک زندگی این بانوی بزرگوار نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ایشان را الگوی زندگی به خصوص بین زنان مسلمان برای مدیریت منزل و نقش همسری و مادری قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) عبودیت و بندگی ایشان را ستایش می‌کردند، گفت: از همین عبودیت و بندگی فرزندانی تاریخ ساز پدید می‌آیند و بهترین الگوی همسرداری ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) با سختی‌های زیادی در مسیر الهی و دینی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) مواجه شدند، ادامه داد: تلاش‌های ایشان در مسیر تحقق آن چیزی بود که پیامبر(ص) برای جامعه در نظر داشتند و به همین دلیل تلاش‌های زیادی کردند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjiiei.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما