جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 59653
منبع : خبرگزاری فارس
حسن عباسی:

دولت در اقتصاد مدل‌های ربایی و غربی پیاده می‌کند

61 بار اعلام نگرانی مراجع تقلید نسبت به سیستم بانکی ربوی/برخی نمی‌خواهند شکست مدل برجام سازی را بپذیرند
قم نيوز : رئیس اندیشکده یقین گفت: دولت در عرصه اقتصاد، مدل‌های ربایی و غربی را پیاده می‌کند به طوری که سال گذشته مراجع تقلید ۶۱ بار اعلام نگرانی کردند که سیستم بانکی ایران ربوی است.
دولت در اقتصاد مدل‌های ربایی و غربی پیاده می‌کند/61 بار اعلام نگرانی مراجع تقلید نسبت به سیستم بانکی ربوی/برخی نمی‌خواهند شکست مدل برجام سازی را بپذیرند
دولت در اقتصاد مدل‌های ربایی و غربی پیاده می‌کند/61 بار اعلام نگرانی مراجع تقلید نسبت به سیستم بانکی ربوی/برخی نمی‌خواهند شکست مدل برجام سازی را بپذیرند
به گزارش قم نیوز حسن عباسی شامگاه پنجشنبه ویژه برنامه دهه فجر که در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مردم بدانند که در تاریخ دین‌گرایان هیچ پیامبری را پیدا نمی‌کنند که 40 سال حکومت دینی برای مردمش فراهم کرده باشد چون مردمی مثل شماها نداشتند حضور شهدای مدافع حرم در جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری نشان داد که شهدای ما تنها شهدای ملی نیستند بلکه شهدای بین‌الملل اسلامی هستند.

وی افزود: امروز جریان روشنفکری در حال تلاش است که بگوید ما ایران‌شهر هستیم و از امت فاصله گرفته‌ایم اما کسانی که اسلام را ناکارآمد نشان می‌دهند و ضعف مدیریت موجود در نظام منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی را به حساب اسلام می‌گذارند سخت در اشتباه هستند.

عباسی با اشاره به این موضوع که آنچه شهدای مدافع حرم را پروراند مکتب اهل‌بیت (ع) و قرآن است و چیزی جز اسلام کارآمد نیست خاطرنشان کرد: آیا این اسلام کارآمد نمی‌تواند مشکل جامعه امروز را حل کند، این اسلام نیست که ناکارآمد است بلکه ما ناتوانیم، کارآمدی اسلام انسان‌سازی است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه رهبری فرمودند جنگ بر سر شیعه و سنی نیست بلکه بر اصل قرآن است و باید جلوی این توطئه گرفته شود، گفت: اگر در عرصه اشتغال، مدیریت، رفع فساد و تبعیض خللی در سطوح مختلف مدیریتی کشور دیده شد ربطی به اسلام ندارد بلکه حب و بغض‌های سیاسی است که این مشکلات را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کارآمدی اسلام پرورش شهید است؛ انقلاب اسلامی همواره موفق بوده و هنوز می‌تواند انسان‌هایی امثال شهدا را تربیت کند و تا مادامی‌که انقلاب اسلامی می‌تواند انسان‌هایی بپروراند که این‌گونه برای رسیدن به خدا تلاش می‌کنند موفق خواهد بود.

عباسی خاطرنشان کرد: دهه چهارم عمر انقلاب اسلامی دهه‌ای بود که دو نکته کلیدی در آن مطرح شد، یکی پیشرفت و عدالت و دیگری نظام سازی که هر مسئله به دلیل کاستی‌هایی که دولت‌ها در انجام این چشم انداز‌ها و افق‌ها داشتند و دارند با کاستی‌هایی روبه رو شده است

وی اظهار کرد: در کشور یک گروه و جناح سیاسی که در قدرت حضور پیدا می‌کند و حضور دارد، 20 ماه، می‌نشینند لبخند می‌زنند و می‌گویند ما تحریم‌ها را برداشتیم. باید برای همه مشخص شود که چه کسی رفت و فشار آورد که این تحریم‌ها را بر ملت وارد کنند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: عدالت یعنی اینکه هر کس سر جای خودش باشد، کسی که اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ندارد کسی که اعتقاد به دشمنی ایالات متحده ندارد، کسی که اعتقاد به دشمنی استکبار جهانی و اروپا و غرب با اسلام ندارد، کسی که دغدغه اسلام ندارد، کسی که دغدغه‌اش نیست که ۲۴ کشور دنیا همجنس‌بازی را پذیرفته‌اند چگونه می‌گوید از یاران امام و انقلاب هستیم.

وی گفت: امام (ره) نگاهش این بود که آمریکا شیطان بزرگ است، استکبار جهانی است، تروریست بالذات است، این یک جامعه فاسدی است که‌ام الفساد قرن است اما برخی افراد آرمان‌های امام را تحریف می‌کنند و خودشان را یاران امام می‌دانند؛ چه کسی رفت با این آمریکا قرارداد بست؟ چه کسی با این آمریکا نشست و برخاست داشت؟

عباسی به فرمایش امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام خمینی فرمودند خطر اسلام منهای روحانیت خطر بسیار بالایی است. اما امروز فهمیدیم خطر روحانیت منهای اسلام بزرگتر از اسلام منهای روحانیت است.

وی با بیان اینکه امروز نئولیبرالیسم دیگر نفس‌های آخرش را می‌کشد، گفت: همه بشریت می‌خواهند ببینند حرف اسلام درباره اقتصاد چیست، لیبرالیسم در فرهنگ، اقتصاد و سیاست به بن‌بست رسیده است، انقلاب اسلامی ایران پاتکی به مدرنیته بود.

رئیس اندیشکده یقین افزود: مطمئن باشید برای مواجهه با تفکر نئولیبرال و نئومارکسیست در اسلام پاسخ قانع‌کننده‌ای در بطن آیات و روایات و عقل وجود دارد. امروز روح‌ها، اندیشه‌ها و ذهن‌ها توسط هالیوود و علوم انسانی غربی به تسخیر آنان درآمده است، تمدن‌ستیزان و ضدفرهنگ‌هایی که حتی با آثار تاریخی هم کار دارند، تروریست‌های تکفیری هستند که در سوریه جنایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نرم افزار لیبرالیسم ویروسی شده است اظهار کرد: سوال این است که سیستم عاملی که می‌تواند قسط را برقرار کند چیست؟ مشکلی که ما در جامعه خود داریم این است که انگاره‌های اسلام به درستی پیاده نشده است؛ در واقع هر کجا موفقیتی بوده آن را به خاطر عمل به انگاره‌های اسلام به دست آورده ایم و هر جا شکست خورده ایم این شکست به خاطر استفاده از انگاره‌های منحط غربی بوده است.

عباسی با بیان اینکه علوم انسانی اعم از روانشناسی، قتصاد، فلسفه، علوم سیاسی و علوم اجتماعی که در دانشگاه‌های کشورمان تدریس می‌شوند غربی و تثلیث است و آنگاه می‌گویند که جوانان دین گریز شده اند تصریح کرد: مبنای معرفتی که به جامعه داده شده غلط است، چون به جای اینکه گفتمان توحیدی را رقم بزنیم تثلیث را در دانشگاه رقم زده ایم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند که دشمن با یک عمامه به سر مشکل ندارد، حتی با صورت و ظاهر جمهوری اسلامی مشکلی ندارد، مشکل اصلی او فقط سیرت و محتوای نظام است، کسانی که می‌گفتند تمام مشکلات کشور با مذاکرات حل خواهد شد، امروز متوجه شدند که مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا حل نخواهد شد.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه «بارها گفته‌ام که ایالات متحده پدیده‌ای به‌نام ابَر ربای جهانی را رقم زده» انتشار پول بدون پشتوانه را ربا دانست و تصریح کرد: وقتی مبنای مراودات اقتصادی جهان ارز مرجع یعنی دلار ایالات متحده است، آمریکا پول بدون پشتوانه را در بازار جهانی به‌عنوان اعتبار می‌ریزد و متقابلاً ثروت عظیمی را جذب می‌کند.

وی ابراز کرد: دولت در عرصه اقتصاد، مدل‌های ربایی و غربی را پیاده می‌کند به طوری که سال گذشته مراجع تقلید ۶۱ بار اعلام نگرانی کردند که سیستم بانکی ایران ربوی است.

عباسی تصریح کرد: کاندیداها پشت تریبون شعارهای خوبی می‌دهند اما دولت را که به دست می‌گیرند از سیستم‌های ربوی برای اقتصاد کشور استفاده می‌کنند و آرام آرام از محوریت اسلام و جمهوری اسلامی ایران خارج می‌شوند و می بینیم که مدیران در تقابل با نظام قرار می‌گیرند که در نتیجه آن، خطر نفوذ پیش می‌آید.

وی افزود: نظریه اصلی، نظریه جدایی دین از اقتصاد است و با این حال نظریه جدایی دین از سیاست نبود و واقعیت این است که جدایی اقتصاد از دین موجب حلال شدن ربا و طمع شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ریزش دولت‌های بازرگان و بنی صدر به دلیل مشکل داشتن‌ آن‌ها با اساس نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: مشکل دولت‌های ما این است که وقتی روی کار می‌آیند، انتظار دارند راهکارها در اختیار آن‌ها قرار گیرد و ایده و نظری برای اداره جامعه اسلامی پیاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: پس از شکست ایران در برجام، دولت دو راه را در پیش گرفت ابتدا گفت رهبر انقلاب در جریان تمام جزئیات بوده است و سعی کرد رهبر انقلاب را پاسخگوی ناکارآمدی‌ها قرار دهد و بعد هم راه دیگری را پیش گرفت که هدف از مذاکرات گشایش اقتصادی نبوده و اعلام کرد رفتیم تا سایه تهدیدات نظامی را از سر کشور برداریم.

عباسی گفت: پدیده برجام سازی مدلی است که شکست خورده، اما کسانی که آن را ابداع کرده اند نمی خواهند این شکست را بپذیرند.

وی با بیان اینکه رؤیای ایرانی و اسلامی به ظهور اعتقاد دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد به ظهور، نهضت را  جلو برده و در لبنان، سوریه، نیجریه و عراق تکثیر شده است تا امروز کسانی مثل سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی در جهان مقابل ظلم غرش کنند.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: اساس تمدن آمریکا بر مبنای طمع است یعنی نظام اقتصاد کاپیتالیستی که در آن‌همه پدیده‌ها کالاست و موتور محرک جامعه کاپیتالیستی طمع است که جامعه را حریص می‌کند تا به حرکت درآید.

عباسی افزود: تا بشر زکات و انفاق را جدی نگیرد نظام معیشتی آن درست نمی‌شود چراکه مردم وقتی طمع‌کار می‌شوند بیشتر می‌دوند و درنهایت چرخ صنعت بیشتر می‌چرخد اما بشر در یک‌زمان باید این چرخه را قطع کند و فقط شیعیان و مسلمان باید این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مارکسیسم و کاپیتالیسم نتوانست مشکلات اقتصادی جهانی را حل کند گفت: مهمترین رقیب این دیدگاه‌ها که می‌تواند یک جایگزین ارائه کند اسلام است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به  فروپاشی اکونومی نوین در دنیا یادآور شد: اکونومی مدرن قادر به پاسخگویی مشکلات جهان نیست. یونان اگر داخل اتحادیه نبود تاکنون نابود شده بود. آمریکا دچار بحران مالی شده و انگلیس از اتحادیه خارج شده که نشانگر بن بست اقتصاد لیبرالیستی است و الگوی جایگزینی به جز اسلام برای آن نیست.

وی عنوان کرد: سند 2030 یونسکو در اروپا و آمریکا پیاده شده و این سند با بنیان‌های اجتماعی جمهوری اسلامی در تعارض است. در حالی‌که سال‌های گذشته آن‌ها برای بازگشت از مسیر کنونی فروپاشی اجتماعی به ایران مراجعه کرده‌اند و باید توجه داشته باشیم که در این مسیر تنها راه حل بازگشت به خانواده سنتی است. دولت‌هایی که سر کار می‌آیند، اگر منطبق با مقام معظم رهبری عمل کنند، قطعا حرکت مملکت رو به رشد خواهد بود و در این هیچ تردیدی نیست.

عباسی چشم‌انداز و جهان‌بینی مقام معظم رهبری را مهم‌ترین درس استراتژیک  نامید و افزود: اگر طلاب جوان حوزه‌های علمیه خط فکری خود را بر مبنای سخنان امام خامنه‌ای تعیین کنند، قطعاً در آینده از این طلاب، شخصیت‌هایی تراز حکومت‌داری جهانی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در دورانی به سر می‌بریم که دشمن با همه جنود و سربازانش در تلاش است تا نسخه‌های درمان دردهای جامعه که توسط ولایت‌فقیه و شخص حضرت امام خامنه‌ای تولید می‌شود را به پیکره بیمار جامعه نرسد تا آرام‌آرام نسل جوان و پویای جامعه را به ورطه نابودی کشانند و این اصلی‌ترین راهبرد دشمن در دهه‌های اخیر انقلاب اسلامی است.

رئیس اندیشکده یقین نفوذ تفکر لیبرالیستی در درون کشور را راهبرد جدی دشمن برای از بین بردن تفکر و اعتقادات شیعه خواند و تصریح کرد: یکی از مسائل مهم دشمن، نفوذ تفکر لیبرال در درون است چراکه تلاش لیبرال‌ها در داخل کشور صرفاً معطوف به القای این مطالب است که  اسلام نسخه کارآمدی نیست و خط اسلام راستین نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه بشری باشد.

وی اظهار کرد: دشمن در گذشته از ترور استفاده می‌کرد و ما ١٧ هزار شهید ترور دادیم، اما امروز دیگر چیزی در چنته ندارد و از کانال‌ها و سایت‌های مختلف استفاده کرده و آنها تصور می‌کنند مردم ایران به گروهک‌های رجوی، پهلوی‌ها و... آری می‌گویند ولی این ورشکسته‌های سیاسی کور خوانده اند.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا سوابق جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد، گفت:صبر استراتژیک صبر طلایه دارانی، چون محسن حججی است که در صحرا‌های مختلف منتظر حکم جهادند تا  مانند امام حسین (ع) سر بدهند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه کارآمدی و هنر اسلام در انسان سازی است گفت: وقتی امثال مجید شهریاری‌ها و حججی‌ها شهید می‌شوند تازه می‌فهمید که بوده اند، این یعنی اسلام کارآمد و اگر ناکارآمدی دیدید بدانید کار لیبرالیسم است.

وی گفت: ایدئولوژی بعدی که نابود شدنی است ایدئولوژی صهیونیسم است؛ ایران امروز به مرزهای اسرائیل رسیده است و این موضوع جریان صهیونیستی را نگران می کند همان طور که مارکسیست کنار رفت صهیونیست هم زدوده خواهد شد. ایدئولوژی دیگری که پس از صهیونیست از صحنه روزگار محو می شود ایدئولوژی لیبرالیسم و کپیتالیسم است و پس از جمع شدن این سه ایدئولوژی تازه فرصت برای اداره جهان با ایدئولوژی اسلام فراهم می شود.

عباسی با بیان اینکه جوهره علوم انسانی غربی این تفکر است که همه چیز کالاست ادامه داد: امروز در جامعه غربی و همچنین در جامعه ما همه پدیده‌ها کالا انگاشته می‌شوند و این خیانت کاپیتالیسم به دنیا است بنا بر این کسی که همه چیز را کالا می‌بینید نمی‌تواند باور کند که مدافع حرم در سوریه بدون پول گرفتن می جنگد و شهید می شود و تهمت به شهدای مدافع حرم از چنین تفکری آب می خورد؛ اما علامه طباطبایی در مورد این مسئله گفته‌ است که اسم اعظم خدا «بهاست» و مصداق اسم اعظم خدا امام حسین(ع) است، او بها داشت نه قیمت؛ بنا بر این کاری هم که در کربلا کرد بها داشت نه قیمت . اما امروز می بینیم برای ورود به مجلس و شورای شهر و دولت باید چند میلیارد پول بدهند و وقتی این گونه فردی وارد قدرت شود برای جبران هزینه ای که پرداخت کرده به دنبال رانت و منابع مالی و بیت المال است.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: ذات علوم سیاسی غربی لابی است برای اینکه به رای گذاشته شویم باید میلیاردی پول بدهیم. مقصر این قضیه دانشکده های علوم انسانی ما هستند که دست به تولید علوم انسانی بومی نزده اند و نعل به نعل علوم انسانی غربی را پیاده کردند.

وی افزود: امروز می بینیم که پوتین به عنوان یکی از سیاستمداران قدرتمند دنیا همراه قرآن به خدمت مقام معظم رهبری می‌رسد؛ اقتدار امروز پوتین از گورباچوف و استالین بیشتر است اما با تواضع به خدمت رهبری می‌رسد؛ چه کسی فکر می‌کرد روزی ژنرال‌های روسی در زیر دست فرماندهان سپاه در سوریه با آمریکا و داعش بجنگند.

عباسی در پایان گفت: انقلاب اسلامی با دو وجهه مسجد و روحانی محور به وقوع پیوست و این شبکه گسترده روحانیت بود که در انقلاب نقش داشت، امام خمینی با ایجاد یک شبکه از علما، فضلا و طلاب در سراسر کشور در استان‌‌‌ها، شهر‌ستان و روستاها جریان انقلاب اسلامی را فعال کردند و این بسیار ارزشمند است و باید راهکاری اندیشیده شود تا به این مسئله در جامعه امروز نیز محقق شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchx-nm.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما