شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 59687
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

بهره برداری از 25 پروژه بخش کشاوزی همزمان با دهه فجر

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 25 پروژه بخش کشاورزي قم با اعتباري بالغ بر 54 ميليارد تومان و اشتغالزايي 488 نفر همزمان با دهه فجر به بهره‌برداري ميرسد.
بهره برداری از 25 پروژه بخش کشاوزی همزمان با دهه فجر
بهره برداری از 25 پروژه بخش کشاوزی همزمان با دهه فجر
به گزارش قم نيوز محمد رضا طلایی در جمع مردم بخش کهک، با اشاره به اینکه انقلاب ما بر سه رکن اساسی استوار است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی در ایران شکل گرفت که مطابق خواست اکثریت مردم مسلمان ایران و پایه‌های آن بر سه رکن اساسی دین، مردم و رهبری استوار بود.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در هیچ یک از محصولات کشاورزی خودکفا نبودیم، افزود: بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب افزایش تولید داشته و سهم روز افزونی از درآمدهای ارزی را به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: بررسی شرایط اقتصادی ایران در دهه منتهی به 57 و مقایسه آن با سه دهه پس از انقلاب گویای بسیاری از حقایق است و بی تردید بخش کشاورزی به دلیل اجرای برخی استراتژی‌ها در زمان قبل از انقلاب به فراموشی سپرده شده بود و بسیاری از محصولات استراتژیک مورد نیاز از طریق واردات تامین می شد.

وی اضافه کرد: بنابر آمار موجود در بخش کشاورزی، تولید محصولات از 29 درصد تولید ناخالص ملی در سال 39، به 9 درصد در سال 56 تنزل یافت چرا که وابستگی اقتصاد در زمان قبل از پیروزی انقلاب روز به روز بیشتر می‌شد. خوشبختانه با پیروزی انقلاب رشد و توسعه پایدار اقتصادی با محوریت بخش کشاورزی دنبال شد.

طلایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی در محصولات استراتژیک، بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در بیشتر محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی رسیده که این حاصل تلاش کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت بخش کشاورزی در استان قم اشاره کرد و افزود: بهینه سازی مصرف آب و مدیریت آن به دلیل شرایط اقلیمی استان قم و بادهای گرم امکان اجرایی نداشت و در گذشته سالانه حدود 200 هکتار از اراضی قم زیرپوشش سیستمهای آبیاری نوین قرار می‌گرفت، اما در سه سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در مدیریت آب استان قم رخ داد و فقط در سال 95 در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستم‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته است و در همین راستا نزدیک به 60 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در استان قم به صورت کمکهای بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: 25 پروژه بخش کشاورزی قم با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان و اشتغالزایی 488 نفر همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری میرسد.

طلایی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی قم در این ایام اظهار کرد: 17 پروژه در بخش آب و خاک، 4 پروژه در بخش بهبود تولیدات دامی، 3 پروژه در بخش صنایع کشاورزی و یک پروژه هم در بخش تولیدات گیاهی به بهرهبرداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefp8n.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما