يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 59720
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اعلام کرد:

استفاده از گونه های کم آبخواه در توسعه فضای سبز قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در تلاشیم تا گونه‌های مقاوم و گیاهان پوششی که نیاز آبی و هزینه نگهداری کمتری دارند جایگزین گونه‌های هزینه بر در شهر کنیم.
استفاده از گونه های کم آبخواه در توسعه فضای سبز قم
استفاده از گونه های کم آبخواه در توسعه فضای سبز قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره مطالعات این سازمان برای انتخاب گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم قم در توسعه فضای سبز اظهار کرد: اصل استفاده از گونه‌های گیاهی کم آب بر که هزینه تهیه و نگهداری آن برای شهر مقرون به صرفه باشد به عنوان دستورالعمل کلی است حتی در طراحی‌های درختان و درختچه‌ها و گل‌های فصلی در شهر رعایت می‌شود.
وی با اشاره به شرایط شهر قم در توسعه فضای سبز گفت: اقلیم گرم و خشک تابستانی و سرد زمستانی قم سبب شده تا مطالعات علمی دقیقی برای انتخاب گونه‌ها و پوشش گیاهی برای توسعه فضای سبز انجام شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه چمن به عنوان یکی از گونه‌های پوششی نیازمند آبیاری و هزینه زیادی است افزود: از طرفی نمی‌توان چمن را از فضای سبز حذف کرد اما چمن‌های گوناگونی وجود دارد که نیاز آبی یک پنجم چمن معمولی است.
وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در تلاش است تا گونه‌های مقاوم و گیاهان پوششی که نیاز آبی و هزینه نگهداری کمتری دارند جایگزین گونه‌های هزینه بر کند تصریح کرد: در این زمینه فضای سبز پروژه سه سطحه 15 خرداد یکی از نمونه‌های اجرا شده از گونه‌های گیاهی کم آب بر و متناسب با اقلیم شهر قم است.
جوادیان با اشاره به اینکه در انتخاب گل‌های فصلی می‌توان گونه ای انتخاب کرد که هر فصل عوض شود یا دائمی باشد در این صورت هزینه نگهداری کمتر می‌شود ادامه داد: در بسیاری از مناطق گونه‌های کم آب بر و مقاوم و پوششی را جایگزین می‌کنیم تا بهسازی، ساماندهی و جایگزینی علمی در فضای سبز شهر قم انجام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccxmqp.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما