يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 59721
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر بحران شهرداری قم :

سیستم لرزه نگار و شتاب‌نگاشت زلزله در نقاط مختلف شهر قم نصب می شود

قم نيوز : مدیر بحران شهرداری قم از نصب سیستم لرزه نگار و شتاب‌نگاشت در نقاط مختلف شهر برای اعلام هشدار زلزله خبر داد.
سیستم لرزه نگار و شتاب‌نگاشت زلزله در نقاط مختلف شهر قم نصب می شود
سیستم لرزه نگار و شتاب‌نگاشت زلزله در نقاط مختلف شهر قم نصب می شود
به گزارش قم نیوز علی‌اکبر رحیمی با بیان اینکه شهرداری قم در حوزه‌هایی که وظیفه قانونی در مدیریت بحران هم نداشته اقدامات گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: به عنوان مثال به دنبال این هستیم که لرزه‌نگارها و شتاب‌نگاشت‌هایی را در سطح شهر قم نصب کنیم و پروژه مطالعاتی این کار آغاز شده و پیمانکار مربوطه در حال انجام مطالعات است.
وی با تاکید بر اینکه ، این کار وظیفه شهرداری نیست اما با توجه به جدیتی که در این حوزه در شهرداری وجود دارد این کار را شروع کردیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با شناسایی نقاطی که می‌توان این شتاب‌نگاشت‌ها را نصب کرد بتوانیم آثار و آسیب‌ها را کاهش دهیم.
رحیمی با اشاره به جزئیات کارکرد این سیستم‌ها، گفت: در زمان تغییرات لرزه‌ای در زمین ، فرصتی در حد 20 ثانیه وجود دارد که ما بتوانیم تدابیر بحران را بیاندیشیم؛ به عنوان مثال در این زمان می‌توانیم با آلارمی که از سیستم دریافت می‌شود به سرعت شبکه گاز را قطع کنیم و همین یک مورد می‌تواند تبعات ناشی از زلزله را تا حجم زیادی کاهش دهد.
وی اذعان کرد: شهرداری در حوزه‌های مختلف فعال بوده و امیدواریم قبل از اینکه اتفاقی جدی و بحران‌ساز برای قم رخ دهد تدابیر لازم را بیاندیشیم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdf50k.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما