يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 59736
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

راهکار حل مشکلات کشور عمل به آموزه‌های دين است

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت:‌ اقدام بر اساس دين، دلسوزي و ارائه خدمت ارزنده را به همراه دارد كه مسؤولان در اين بخش مي‌توانند با عمل به آموزه‌هاي دين مشكلات موجود را برطرف كنند.
راهکار حل مشکلات کشور عمل به آموزه‌های دين است
راهکار حل مشکلات کشور عمل به آموزه‌های دين است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان قم و رؤسای کلانتری‌های شهر قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در راه ولایت فداکاری کردند و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) گفت:‌ این امام بزرگوار مال و دارایی را عامل حفظ جان انسان و جان را عامل حفاظت از دین ذکر کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ دین سبب می‌شود افراد بر اساس ایمان و اخلاص به فعالیت بپردازند که این امر در فعالیت دستگاه‌ها نیز تأثیرگذار است و از امور نادرستی مانند رباخواری و اختلاس جلوگیری می‌کند و جامعه‌ای پاک را رقم می‌زند.

وی عنوان کرد:‌ حاکمیت دین در جامعه بسیار مؤثر است بنابراین افراد باید به این امر توجه داشته باشند البته جایگاه قم از نظر دینی و مذهبی با شهرهای دیگر متمایز است و به مسؤولان و حتی رئیس جمهور در زمینه جایگاه والای قم مباحثی بیان شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه امام زمان(عج) نظاره‌گر اعمال انسان‌ها است گفت: شیعیان حضور ایشان را باور دارند در غیر این صورت نمی‌توانند شیعه باشند.

وی تأکید کرد: معارف و آموزه‌های دینی لازم است در جامعه گسترش پیدا کند. پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بر این امر تأکید داشتند تا مردم را به سمت آموزه‌های دین هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ دین به انسان حیات می‌دهد و کسانی که از دین محروم هستند گویی مرده‌اند بنابراین باید دین سرلوحه و اولویت امور قرار گیرد و اقداماتی در زمینه حفظ دین صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات مسؤولان گفت:‌ اقدام بر اساس دین، دلسوزی و ارائه خدمت ارزنده را به همراه دارد که مسؤولان در این بخش می‌توانند با عمل به آموزه‌های دین مشکلات موجود را برطرف کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmaei.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما