دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 59766
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در روستاها

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در روستاهای قم خبر داد.
ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در روستاها
ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در روستاها
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی که در جشن پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع مردم روستای سنجگان بخش سلفچگان سخن می‌گفت، اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری 12 هزار میلیارد از محل صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده شده که در قالب تسهیلات ارزان قیمت با دوره پرداخت 9 ساله و سود 6 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که در روستاها بتواند موجب اشتغال زایی شود، مشمول این تسهیلات است، افزود: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ایجاد گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آب و خاک جزء اولویت‌های ارائه این تسهیلات به متقاضیان است.

وی بیان داشت: در مرحله اول ساکنان روستاها می‌توانند با دریافت این تسهیلات نسبت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال اقدام کنند و در مرحله بعد کارآفرینانی که با سرمایه گذاری در کنار روستا نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان همان منطقه اقدام کنند، می‌توانند از این تسهیلات بهره برداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش سلفچگان نیز همانند سایر مناطق استان قم با چالش آب مواجه است، افزود: اعتبارات آب قم در سه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و در سال گذشته 35 میلیارد تومان در بخش آب و خاک قم هزینه شده است که سهم بخش سلفچگان از این اعتبارات بالغ بر 8 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه به اعتبارات بخش قنات استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری 2 میلیارد تومان برای بخش قنات استان اعتبار در نظر گرفته شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم یک قنات را در هر روستا مرمت کنیم و در حال حاضر در روستای سنجگان نیز یک قنات در حال مرمت و بهسازی است.

طلایی افزود: اگر بپذیریم که بخش کشاورزی 90 درصد آب را مصرف می‌کند، باید بگوییم که بیش از 60 درصد این آب قبل از رسیدن به مصرف گیاه، هدر می‌رود، لذا اگر جلوی این هدر رفت را بگیریم، در حقیقت 60 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: در همین راستا هر کشاورزی که شرایط فنی لوله گذاری را داشته باشد، مشکلی از بابت تامین لوله نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت به ازای هر هکتار اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات، 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند که کشاورزان باید قدر این شرایط را بدانند و از آن استفاده لازم را ببرند.

طلایی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مشکلات مملکت را دولت به تنهایی نمی‌تواند حل کند و مردم باید در رفع مشکلات همکاری کنند، دولت باید شرایط را فراهم کرده و مردم نیز باید همت کنند تا بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه برداریم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdccemqp.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما