دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 59788
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:

هزار نفر در استان به اینترنت وصل هستند

ضریب نفود اینترنت در قم به 80 درصد رسید
قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: از نظر عددی نمی‌توانیم تخمین دقیقی داشته باشیم اما به صورت تقریبی از 750 تا 780 هزار نفر از مردم استان به اینترنت وصل هستند.
780 هزار نفر در استان به اینترنت وصل هستند/ضریب نفود اینترنت در قم به 80 درصد رسید
780 هزار نفر در استان به اینترنت وصل هستند/ضریب نفود اینترنت در قم به 80 درصد رسید
به گزارش قم نیوز سید حسن هانی‌طبایی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های خصوصی به حوزه ارائه خط‌های ثابت وارد شده‌اند، تصریح کرد: 611 هزار خط تلفن ثابت در استان داریم که 513 هزار مورد از آن‌ها در حال استفاده است و در بیشتر نقاط استان مشکلی در استفاده از تلفن‌های ثابت نداریم.

وی با بیان اینکه در 154 روستای استان قم ارتباطات تلفن ثابت فراهم شده است، اضافه کرد: در این استان نزدیک به 200 روستا وجود دارد که بیش از 170 مورد از این روستاها دارای بیش از 20 خانوار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از موفقیت ‌99 درصدی تماس‌های همراه اول یاد کرد و گفت: همراه اول به سمت نسل جدیدی از ارتباطات اینترنتی در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت همراه اول 306 هزار خط دائمی و یک میلیون و 120 هزار خط اعتباری را در استان قم به خود اختصاص داده است که اکنون از این آمار 125 هزار خط دائمی و 626 هزار خط اعتباری فعال است؛ همراه اول از نظر آنتن‌دهی 99.9 درصد جمعیت و همچنین 80 درصد جاده‌های استان را پوشش می‌دهد.

هانی‌طبایی با تاکید بر اینکه ایرانسل در استان قم 17 هزار سیم کارت دائمی دارد، عنوان کرد: اکنون پنج هزار مورد از این سیم کارت‌ها فعال است اما ایرانسل یک میلیون و 300 هزار سیم کارت اعتباری در استان توزیع کرده که 495 هزار مورد آن‌ها فعال است، ایرانسل 98 درصد جمعیت و 170 روستای استان را پوشش می‌دهد، هر چند امکان دارد سطح کیفیت آنتی‌دهی در برخی از نقاط متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه رایتل در استان قم مشتری زیادی ندارد، مطرح کرد: 100 هزار سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل در استان قم فروخته شده که اکنون 16 هزار مورد از آن‌ها فعال است.

هانی‌طبایی از شرکت پست جمهوری اسلامی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد کرد و گفت: شرکت پست استان قم با استفاده از 145 دفتر شهری و روستایی 3.5 میلیون مرسوله را تا پایان شهریورماه جابه‌جا کرده است.

وی یادآور شد: در مجموع 520 هزار نفر از مشترکین همراه اول و 305 هزار نفر از مشترکین ایرانسل در استان قم دارای اینترنت فعال هستند و تاکنون نزدیک به 308 هزار از خانوارهای استان اشتراک اینترنت خریداری کرده‌اند یعنی ضریب نفوذ اینترنت در خانواده‌های قمی به 80 درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: از نظر عددی نمی‌توانیم تخمین دقیقی داشته باشیم اما به صورت تقریبی از 750 تا 780 هزار نفر از مردم استان به اینترنت وصل هستند.

وی با اشاره به اینکه استان قم هر ساله در شاخص‌های فناوری اطلاعات رتبه چهار یا پنجم کشور را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: در شاخص توسعه روستایی در حوزه ارتباطات نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که قم استانی دارای جمعیت شهرنشین است.

هانی‌طبایی با بیان اینکه تاکنون چهار تاکسی اینترنتی مجوز فعالیت خود را در استان قم دریافت کرده‌اند، مطرح کرد: اسنپ نیز یک نرم‌افزار است که در قالب شرکت فعالیت خود را دنبال می‌کند و به علت مباحث مالیاتی و حقوقی در شرایط خاصی قرار دارد، این شرکت مجوز خود را در تهران دریافت کرده اما در سطح کشور روزانه یک میلیون سفر را در آمار خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7u9n.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما