پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 59945
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده است

حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن
قم نيوز : امام جمعه قم گفت: ملت ایران پای انقلاب ایستاده است و دشمنان از نقشه‌هایی که برای این ملت کشیدند، پشیمان خواهند شد.
ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده است/ حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن
ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده است/ حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به عناصر پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب براساس سه عنصر، اسلام، رهبری و مردم به پیروزی رسید، مردم نسبت به اسلام در دوران رژیم طاغوت از طریق سخنگویان مذهبی آگاهی‌ داشتند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در خوص اهداف خود از پذیرش مسؤولیت خلافت گفت که به دنبال قدرت طلبی نبودند، بلکه می خواستند که فساد در جامعه دینی ریشه کن شده و به جای آن پاکی و صداقت حاکم شود و امام علی(ع) می‌خواست احکام الهی در جامعه به جریان بیفتد.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) آموزه‌های دینی را برای مردم تبیین کردند، حوزه علمیه در طول نهضت انقلاب اسلامی به حرکت افتاد و طلاب و اساتید حوزه براساس تکلیف الهی در خصوص انقلاب روشنگری کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم پای اسلام و انقلاب ماندند و در این راه فداکاری‌های زیادی کردند، در دوران جنگ تحمیلی، فشارهای زیادی به کشور تحمیل شد، اما مردم مقاومت کردند و شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس دادند.

وی ادامه داد: کشورمان با تحریم‌های اقتصادی و شبیخون‌های فرهنگی مواجه است، اما مردم با این وجود در صحنه هستند، در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور چشمگیر مردم علی رغم خواسته دشمنان خواهیم بود.

امام جمعه قم افزود: در هر حادثه ای که برای این کشور اتفاق افتاد، شاهد روح تعاون و همدلی بین مردم بودند، مردم مدیران کشور را با همدلی خود غافلگیر می‌کنند، این مساله وظیفه مدیران را سنگین تر می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به وقوع بحران‌ها در کشور اظهار کرد: زمانی که بحرانی در کشور به وجود می‌آید، شرایط اضطراری است و نیاز به مدیریت جهادی در چنین موقعیت‌هایی داریم، اگر بخواهیم با مدیریت رایج در آن موقعیت عمل کنیم، تلفات حوادث بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع بحران به مراتب مهم تر از مواجه شدن با خود بحران است، این مساله باید در دستور کار مدیریت بحران کشور قرار بگیرد چرا که ایران جزو 10 کشور پرحادثه در جهان است.

امام جمعه قم افزود: باید مدیریت‌های استانی برای مدیریت بحران تجهیز شود، دولت باید بودجه کافی در اختیار بخش مدیریت بحران کشور و متناسب با نیازها قرار بدهد. مردم همیشه در میدان حضور دارند، اما گاهی حضور بی برنامه آن‌ها موجب ایجاد مشکل در مدیریت بحران می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم توجه به مدیریت بحران در بودجه 97 اظهار کرد: باید بودجه مناسبی به این بخش اختصاص پیدا کند تا به مردم در هنگام وقوع یک بحران به خوبی امداد رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال تکریم مردم نیستد و باید جوانان به این مساله توجه کنند، باید وحدت را در جامعه گسترش بدهیم، ملت ایران پای انقلاب ایستاده است و دشمنان از نقشه‌هایی که برای این ملت کشیدند، پشیمان خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs9bs.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما