کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام محمود نبویان:

اندیشه‌های الهی باید در کشور اجرا شود/انتقاد از ربوی بودن بانک‌ها

خبرگزاری مهر , 22 بهمن 1396 ساعت 10:01

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در نظام اسلامی اندیشه‌های الهی باید اجرا شود، گفت: تمام مشکلات و بدبختی‌های کشور به دلیل اجرای تفکر سکولار و غیر اسلامی است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمود نبویان شامگاه شنبه در ویژه برنامه ایام دهه فجر که در مسجد امام سجاد(ع) منطقه پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به دلایل دشمنی آمریکا با ایران گفت: مردم ایران حدود ۴۰ سال پیش شاه را از کشور بیرون کردند و این موضوع هیچ ارتباطی با کشور آمریکا که هزاران کیلومتر از ایران فاصله دارد، نداشت اما آمریکا به شاه پناه داد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون آمریکا همواره علیه ایران توطئه کرده است و سعی کرده تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند که نمونه بارز این توطئه‌های جنگ ۸ ساله و فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ بود که در کشور اجرا شد.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۱۳۹۶ و اغتشاشات کشور نیز آمریکا دخالت داشت و مسئولان عالی‌رتبه این کشور بارها از اغتشاشات حمایت کردند.

وی ادامه داد: برخی افراد فکر می‌کنند که دشمنی آمریکا با ایران به دلیل مسائل هسته‌ای است در حالی این مسئله درست نیست چرا که پاکستان نیز انرژی هسته‌ای و حتی بمب هسته‌ای دارد ولی آمریکا با این کشور دشمنی ندارد.

دشمنی آمریکا با ایران بر سر اصل اسلام است

حجت‌الاسلام نبویان با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران بر سر اصل اسلام است، اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران همیشگی است و این کشور هیچ‌گاه توطئه و دشمنی علیه ایران را متوقف نمی‌کند مگر اینکه مردم ایران دست از دین خود بردارند و تابع آن‌ها شوند.

وی بیان کرد: در عصر رنسانس نزدیک به ۴۰۰ سال همه کشورهای دنیا تلاش کردند تا تفکر دینی را نفی کنند و زمانی که دیدند یک عالم دینی در ایران پرچم اسلام را بلند کرده است، نگران شدند.

هیچ نقطه مشترکی میان تفکر اسلامی و مدرنیته وجود ندارد

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ نقطه مشترکی میان تفکر اسلامی و مدرنیته وجود ندارد و این دو تفکر کاملاً در تضاد هستند، در علوم غربی به تفکری مدرن گفته می‌شود که تابع سکولار باشد.

وی افزود: برخی افراد فکر می‌کنند که سکولاریسم جدایی دین از سیاست است در حالی که این یک مسئله دست چندم در تفکر سکولار است؛ در تفکر سکولار، هیچ پدیده و مسئله‌ای را نباید با خدا مرتبط بدانیم چراکه اصل تفکر سکولاریسم به معنای دنیاگرایی است.

حجت‌الاسلام نبویان عنوان کرد: در تفکر و اندیشه اسلامی همه پدیده‌ها را از طرفی به خدا و از طرف دیگر به معاد متصل می‌دانیم در حالی که تفکر سکولار کاملاً مقابل تفکر اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ماهواره، سایت‌ها و تلفن‌های همراه برای حمایت از تفکر سکولار تولید شده‌اند، گفت: متأسفانه در حال حاضر در کشور ما هیچ رشته دانشگاهی وجود ندارد که برگرفته از اندیشه اسلامی باشد و تمام رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور غیر اسلامی و یا ضد اسلامی است.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان و خروجی‌های دانشگاه به دلیل غربی و سکولار بودن دروس، هیچ باوری به ارزش‌های دینی ندارند و متأسفانه حدود ۹۵ درصد از کشور نیز به دست افرادی است که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند؛ این افراد خواسته یا ناخواسته کشور را با اندیشه‌های سکولار مدیریت می‌کنند چراکه دانسته‌ها و دانش آن‌ها سکولار و غیر اسلامی است.

بانک‌های کشور به دلیل تفکر سکولار و غیر اسلامی، ربوی هستند

وی با انتقاد از ربوی بودن بانک‌های کشور بیان کرد: در قرآن تنها از ربا به عنوان جنگ با خدا عنوان شده است و متأسفانه بانک‌های کشور به دلیل تفکر سکولار و غیر اسلامی، ربوی هستند.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه در نظام اسلامی اندیشه‌های الهی باید اجرا شود، اظهار کرد: تمام مشکلات و بدبختی‌های کشور به دلیل اجرای تفکر سکولار و غیر اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمام ثروت کشور در اختیار رئیس جمهور است، چرا که تمام درآمدهای کشور از فروش نفت و مالیات است که به دولت اختصاص دارد، گفت: دانشگاه‌ها، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش و ... توسط رئیس جمهور اداره می‌شود بنابراین دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه در نطنز به غنی‌سازی ۲۰ درصدی دست پیدا کرده بودیم، گفت: بشر به دلیل کمبود آب به انرژی هسته‌ای روی آورده است چراکه بسیاری از مولدهای برق با آب کار می‌کنند بنابراین زمانی که با کمبود آب مواجه شویم برق هم ضعیف می‌شود، اما برجام موجب شد که ما حتی توانایی استفاده از انرژی هسته‌ای در این زمینه‌ها را هم نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که این بیماران در انتظار و نیازمند انرژی هسته با غنی‌سازی ۲۰ درصدی برای درمان هستند اما متأسفانه حدود ۲ سال است که  متخصصین ایرانی حق غنی سازی بیشتر ۳.۶۷ درصد را ندارند.

اسرائیل تاکنون جرئت حمله به ایران را نداشته است

عضو جبهه پایداری اظهار کرد: اسرائیل تاکنون جرئت حمله به ایران را نداشته است چراکه متخصصین ایرانی دستگاهی ساخته بودند که پلوتونیوم تولید می‌کرد، پلوتونیوم موجب می‌شد که اسرائیل حتی فکر حمله نکند و به همین دلیل نیز اولین شرط آمریکا برای برجام، نابودی این دستگاه بود.

وی ادامه داد: عامل دومی که موجب شد تا اسرائیل جرئت حمله به ایران نداشته باشد، پسماندهای سوخت هسته‌ای بود اما ایران تعهد داد که حتی یک گرم نیز پسماند سوخت هسته‌ای را ذخیره نکند؛ ایران تعهد داد که تمام سوخت‌های هسته‌ای مصرف شده در سراسر کشور را حتی در آینده به خارج از کشور ارسال کند و قید آینده در متن برجام به این معنی است که ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند پسماند سوخت هسته‌ای ذخیره کند.

حجت‌الاسلام نبویان در پایان گفت: در ابتدا قرار بود که ۹۰ درصد از تحریم‌ها لغو شود اما در نهایت آمریکا ۱۰ درصد از تحریم‌ها را لغو کرد و با اینکه قرار بود در عمل به تعهدات گام به گام عمل کنیم، اما دولت به تمام تعهدات خود عمل کرد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 60040

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60040/اندیشه-های-الهی-باید-کشور-اجرا-شود-انتقاد-ربوی-بودن-بانک-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir