دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب : 60062
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز امام(ره) بودند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حاضر به حمایت از منافقین نشدند، چون دشمن شناس بودند.
دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز امام(ره) بودند
دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز امام(ره) بودند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت سیطره بر نفس اظهار کرد: یکی از دشمن‌های درونی انسان، نفس است، انسان باید سعی کند که عقلش بر نفسش سیطره یابد، اگر این گونه نشود انسان از مسیر حق منحرف می‌شود.

وی ادامه داد: عصبانیت یکی از دشمن‌های درونی انسان است، اگر عصبانی شدیم باید سعی کنیم که آن را مدیریت کنیم، عدم مدیریت غضب موجب می‌شود که انسان حتی دست به قتل بزند، انسان‌های قاتل گفتند که به دلیل عصبانیت دچار جنون آنی شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کینه و حسد هم جزو دشمنان درونی انسان به شمار می‌رود، همچنین افراد منافق، حسود و کفار، دشمن بیرونی انسان هستند، شیطان هم با انسان دشمن است و برای کشاندن انسان به راه انحراف تلاش می‌کند.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار دشمن را به خوبی شناخت و حضرت زهرا(س) ویژگی‌های دشمن را بیان کرد، برائت از دشمن یکی دیگر از اقدامات این بانوی بزرگوار بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل لیبرال‌ها و متحجرین ایستادند، امام راحل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حاضر به حمایت از منافقین نشدند، چون دشمن شناس بودند، همچنین برخی افراد پیش از انقلاب اسلامی می‌گفتند که امکان ندارد رژیم طاغوت سقوط کند، اما امام خمینی(ره) بر مبارزه تا سقوط رژیم طاغوت اصرار کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دشمن شناسی اهمیت زیادی دارد و باید دشمنان درونی و بیرونی را در قالب‌های مختلف بشناسیم و با آن‌ها مبارزه کنیم.

رفیعی با اشاره به وصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار وصیت کرد که شبانه تشییع و تدفین شود، امام علی(ع) هم در روز بر سر قبر حضرت زهرا(س) نمی‌آمد تا دشمنان متوجه محل قبر این بانوی بزرگوار نشوند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxz09.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما