کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله جوادی آملی:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برکت خون شهدا بود

خبرگزاری مهر , 24 بهمن 1396 ساعت 1:00

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تجلیل از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این حضور پرشور از برکت خون شهدا و پرچمداری علما بود.


به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز دوشنبه در جلسه تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان در جنگ‌هایی که در کردستان صورت گرفت در سخت‌ترین شرایط و در حالی که در زمستان برف شدید باریده بود مقاومت کردند و ایستادند حتی برخی یخ زندند و از سرما شهید شدند.

وی افزود: به قدری این‌ افراد از خود بریده بودند که به هیچ وجه به فکر جسم خود نبودند و به دلیل همین از خودگذشتگی‌ها به چنین مرتبه‌ای رسیدند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به مجاهدت شهید حسین فهمیده ادامه داد: کسی که نارنجک به خود بسته و زیر تانک می‌رود به تعبیر امام خمینی(ره)، «این نوجوان ۱۳ ساله رهبر ما است»؛ یعنی انسان به جایی می‌رسد که خودش را نمی‌بیند.

وی با تمجید از حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اضافه کرد: این حضور پرشور از برکت خون شهدا و پرچمداری علما بود.

حمایت از مظلوم از دستورات کلیدی اسلام است

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حمایت از مظلوم از دستورات کلیدی اسلام است، اضافه کرد: حامی مظلوم حامی دین خداست و کسی که طرفدار ظالم است دشمن خداست.

وی با بیان اینکه حمایت از مظلوم ریشه در نماز دارد، اظهار داشت: در سوره مبارکه حمد ما از خدا می‌خواهیم که ما را در شمار کسانی قرار دهد که نعمت خود را به آنان داده است و نه کسانی که مورد غضب و یا گمراه هستند.

این مفسر قرآن کریم افزود: خداوند نعمت خود را به انبیاء، شهدا و صالحان داده است و حمایت از مظلوم از دستورات مشترک همه انبیاء است.

وی افزود: ظالم گاهی فرعون بوده است و گاهی نیز اسرائیل و استکبار و گاهی همسایه رباخوار است.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: البته گاهی انسان با سکوت خود از ظالم حمایت می‌کند که طبق روایت امام علی(ع)، اگر کسی در جایی که باید فریاد بزند سکوت کند، شیطان دهان بسته است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 60116

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60116/حضور-پرشور-مردم-راهپیمایی-۲۲-بهمن-برکت-خون-شهدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir