پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 60197
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله جوادی آملی:

مردم شیفتگی خود به دین را در ۲۲ بهمن نشان دادند

«فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد
قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: هرگز از علم فاصله نگیرید، تا نفس می‌کشید درس و بحث را ادامه دهید، «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد، بلکه باید خطبه فدکیه حضرت درسی شود و در حوزه‌ها تدریس شود.
مردم شیفتگی خود به دین را در ۲۲ بهمن نشان دادند/ «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد
مردم شیفتگی خود به دین را در ۲۲ بهمن نشان دادند/ «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد
به گزارش قم نیوز آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به همراه جمعی از معاونین، مدیران ستادی و مدیران استانی این مرکز اظهار کرد: عزیزانی که در مرکز خدمات حوزه فعالیت می‌کنند، این توفیق را دارند که جامع دو عمل از اعمال فرشتگان باشند؛ یعنی هم خود عالم باشند و هم به علما خدمت کنند.

وی ادامه داد: نام یک عده از فرشتگان در کنار نام عالمان دین ذکر شده است؛ «شهد الله أنه لا إله إلا هو والملائکة وأولو العلم» و درباره شرف عالمان دین همین بس که نام آن‌ها با نام ملائکه در قرآن کریم همراه شده است که بخشی از این فیض نصیب شما نیز هست.

آیت الله جوادی آملی تاکید داشت: باید حرفی بزنیم و مطلبی بنویسیم که خدا به حرف و قلم ما سوگند بخورد، همانگونه که می‌فرماید «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»، چرا ما مخاطب و مصداق این قسم الهی نباشیم، این راه برای ما باز است.

استادحوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از طرف دیگر فرشتگانی هستند که به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی خدمات می‌دهند مانند اینکه بالهای خود را در مسیر عبور آن‌ها پهن می‌کنند، این روایت را مرحوم کلینی ذکر می‌کند که «إن الملائکة لتضعوا أجنحتها تحت اقدام طلاب العلوم» و شما بزرگواران این توفیق را دارا می‌باشید که شما نیز به علما و طلاب خدمات ارائه کنید.

وی با آرزوی توفیق روزافزون برای مسئولین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، توصیه کرد: در خانه طلاب به خصوص معمرین را علوی گونه بزنید و به آن‌ها اینگونه خدمت کنید.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اذعان داشت: هرگز از علم فاصله نگیرید، تا نفس می‌کشید درس و بحث را ادامه دهید، «فاطمیه» نباید فقط به اشک و گریه بگذرد بلکه باید خطبه فدکیه حضرت درسی شود و در حوزه‌ها تدریس گردد به ویژه در جامعه الزهرا، منافاتی ندارد که هم گریه کنیم و هم باسواد شویم! گرامیداشت فاطمیه به این است که منطق آن حضرت زنده و حفظ شود.

وی با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ضمن قدردانی از این حضور تصریح داشت: مردم شیفته و جان نثار دین هستند، شرف خود را در دین می‌دانند و این را با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال به خوبی نشان دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmsqe.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما