پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 60221
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح كرد

مقاومت دولت در زمينه پياده‌سازي سند مهندسي فرهنگي

قم نيوز : عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دولت در برابر پیاده شدن سند مهندسی فرهنگی مقاومت دارد؛ بايد در نظر داشت با رها کردن مسائل حوزه فرهنگ و اجتماع زمینه جهنمی شدن مردم فراهم می‌‌شود.
مقاومت دولت در زمينه پياده‌سازي سند مهندسي فرهنگي
مقاومت دولت در زمينه پياده‌سازي سند مهندسي فرهنگي
به گزارش قم نیوز محمد حسین صفار هرندی ظهر امروز در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محور سیاستگذاری فرهنگ که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در دوران گذشته بحث سیاست‌های کلی به مفهوم کنونی مطرح نبوده و سیاست‌ها به شکل امروزی که سندی باشد که مطابق آن دستگاه‌ها کارکردهای خود را تنظیم کنند، وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی هدایت فرهنگی پیش‌بینی شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همه امور کلان سیاست‌های کلی را دنبال می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تدوین و ارائه اسناد و سیاست‌ها به محضر رهبری گفت: کار گذشته مجمع در تدوین سیاست‌های کلی حوزه فرهنگ دچار نگرش مبتدی در حوزه عظیم فرهنگی بود بنابراین زمانی که به رهبری عرضه شد آن را متوقف کردند و ابلاغ نکردند که نشان دهنده نگرش عمیق ایشان است تا کار سنجیده‌تر در زمینه مقوله فرهنگ در حوزه سیاست‌گذاری کلی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیگیری امر سند مهندسی فرهنگی وجود نداشته و در این زمینه مانع نشده است.

صفار هرندی با بیان اینکه دولت در برابر پیاده شدن این سند مقاومت دارد گفت: اختلاف مبنایی در این زمینه وجود دارد البته باید به این امر توجه داشت با رها کردن مسائل حوزه فرهنگ و اجتماع زمینه جهنمی شدن مردم فراهم می‌‌شود.

وی با اشاره به مسئله تهدید تهاجم فرهنگی در نظام غربی گفت: حتی فرانسوی‌ها می‌گویند آمریکا بر ما تهاجم فرهنگی دارد. فضای فرهنگی در غرب و شرق کنترل شده است در حالی که در این زمینه نامنظم رفتار می‌شود و به نظارت و کنترل نیاز دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6uni.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما