کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور آيت‌الله اراكي

نخستين كنفرانس حكمراني و سياست‌گذاري عمومي در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس , 26 بهمن 1396 ساعت 20:01

نخستين كنفرانس حكمراني و سياست‌گذاري عمومي با محور سياست‌گذاري فرهنگي و مباني اسلامي سياست‌گذاري با حضور آيت‌الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي برگزار شد.


به گزارش قم نیوز نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محور سیاست‌گذاری فرهنگی و مبانی اسلامی سیاست‌گذاری در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ  اسلامی برگزار شد.

در پنل تخصصی اول الگوی تولید دانش سیاست‌گذاری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در پنل تخصصی دوم با موضوع چرایی اجرا نشدن سند مهندسی فرهنگی کشور محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمشید جعفر پور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و کیومرث اشتریان دبیر کمیسیون اجتماعی دولت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز دراین مراسم دعنوان کرد: روش تدریج در اعمال حاکمیت از جمله راهکارها و شیوه‌های حکومت است؛ به عنوان مثال می‌توان بسته فقهی را فازبندی کرد تا به هدف کلان خود دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر شیوه کار حکیمانه نباشد نه تنها به هدف نمی‌توان رسید بلکه نتیجه معکوس دارد گفت: باید بسته احکام اسلامی از نظر احکام و اقتصاد تدوین شود. نظام بانکی دارای فقه خرد است و کار و گردش مالی در بانک به رفتار فردی مربوط نیست بلکه رفتار اجتماعی است. می‌توان سیاست‌های عمومی جامعه را بر مبنای فقه کلان تدوین کرد که عرصه‌های مختلف فرهنگ، سیاست و اقتصاد را شامل می‌شود.

محمود حاجیلویی، دبیر کمیته فرهنگ نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی نیز در این مراسم اظهار کرد: کنفرانس حرکت خود را به شکل مستمر تعریف کرده که شامل حرکت چند ساله است و حرکت‌های مقطعی بدون تردید در مسیر جریان‌سازی و همراهی موفق نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: این رویداد علمی بستری شود که بتوانیم در مسیر شکل‌دهی نظامات حاکمیتی بر آمده از ارزش‌ها و مبناهای اسلامی و انقلابی حرکتی درخور داشته باشیم تا از نظر ترسیم هدف غایی توفیق کسب کنیم.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 60228

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60228/نخستين-كنفرانس-حكمراني-سياست-گذاري-عمومي-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir