کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی:

فضای مجازی باید اصلاح شود

تبلیغ مهم‌ترین وظیفه یک روحانی است

خبرگزاری فارس , 27 بهمن 1396 ساعت 1:00

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات بسیار زیادی فضای مجازی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها فضای مجازی است، این فضا نباید بسته شود اما باید اصلاحات فراوانی روی آن صورت گیرد و تدابیر درستی برای مقابله با انحرافات آن اندیشیده شود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در همایش بزرگ فاطمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم از آیات قرآنی برای توصیف شخصیت حضرت زهرا(س) استفاده کنیم، به آیات فراوانی بر می‌خوریم که حضرت زهرا(س) در آن متجلی شده است.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌ها و جلوه‌های تربیت در عصر حاضر، معرفی اسوه و الگو است چراکه انتخاب الگو و اسوه در هدایت و گمراهی انسان‌، تاثیرات زیادی دارد و به همین دلیل نیز در قرآن کریم اسوه‌ها و الگوهای زیادی بیان و معرفی شده است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در ارائه محتوا در سخنرانی‌ها باید از محتوای‌های قرآنی و معارف اهل‌بیت (ع) استفاده کنیم البته نباید از علوم دیگر نیز غافل شد، اما بهتر است که قالب و محتوای اصلی منبرها و سخنرانی، نشأت گرفته از مطالب الهی و قرآنی باشد، همچنین مبلغان باید فروتن و خاشع باشند و حساب شده و منطقی محتوای سخنرانی‌ها را آماده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قلم نویسندگان دیگر محدود به موضوعات خاص نیست و به عنوان مثال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) کتاب‌های فراوانی نگاشته شده است.

آیت‌الله سبحانی ضمن ذکر خاطره‌ای از امام راحل خاطرنشان کرد: تبلیغ، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه یک روحانی و طلبه است و با اینکه بسیاری از شهرهای کشور نیاز فراوانی به مبلغ روحانی دارند، اما متاسفانه بازهم مشاهده می‌شود که بسیار از روحانیون استان قم نسبت به این وظیفه بی‌توجه هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند، امکان تصرف و تسلط این سنگر توسط دشمنان بسیار بالا است.

وی در پایان به اهمیت تبلیغ در میان نوجوانان و جوانان پرداخت و اظهار کرد: در تبلیغ علاوه بر حفظ احترام بزرگان، باید جامعه نوجوانان و جوانان را نیز در نظر گرفت، زیرا یک جوان، مانند شمعی است که شخصیت و خصلت‌های اخلاقی او، قابل تغییر است و نیاز به مراقبت دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات بسیار زیادی فضای مجازی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها فضای مجازی است، این فضا نباید بسته شود اما باید اصلاحات فراوانی روی آن صورت گیرد و تدابیر درستی برای مقابله با انحرافات آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60230

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60230/فضای-مجازی-باید-اصلاح-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir