جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 60239
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه کتاب دین عنوان کرد

آشنایی با جدیدترین آثار علمی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب دین

قم نيوز : عضو شورای سیاست‌گذاری پنجمین نمایشگاه کتاب دین با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه مثبت و با هدف انتقال علم این نمایشگاه را برگزار می‌کند، گفت: مراجع معظم و بزرگان حوزه به برگزاری این نمایشگاه توجه دارند.
آشنایی با جدیدترین آثار علمی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب دین
آشنایی با جدیدترین آثار علمی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب دین
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد مهدی معراجی عصر امروز در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب دین که در مصلای قدس در حال برگزاری است، در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه حرکت پسندیده، ممتاز و بسیار خوب درراه انتقال علم و دانش بین ملت‌های مسلمان است، اظهار کرد: تردیدی نیست برپایی این نمایشگاه باعث تبادل علم و دانش و آشنایی بیشتر با نگاه فرزانگان و فرهیختگان عالم اسلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب دین سال‌ها جزء دغدغه‌های اصلی اصحاب کتاب و اهل علم بود که به محوریت شهر مقدس قم برگزار شود، ابراز کرد: برگزاری این نمایشگاه در پنجمین دوره خود اتفاق خوبی است و با وجود کاستی‌ها و انتقادات اصل حرکت بسیار پسندیده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری پنجمین نمایشگاه کتاب دین افزود: مراجع معظم و بزرگان حوزه نیز به برگزاری این نمایشگاه توجه دارند و باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا امور مثبت این نمایشگاه تقویت و نقاط ضعف و کاستی‌های آن برطرف شود.

معراجی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه مثبت و با هدف انتقال علم این نمایشگاه را برگزار می‌کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش روی محققان و پژوهشگران و طلاب این است که از نوشته‌های روز جهان اسلام و عرب مطلع نیستند، البته به لطف اینترنت کسانی که دنبال مسائل هستند از وجود آن آگاه می‌شوند ولی اینکه کتاب موردنظرشان به‌روز در ویترین کتاب‌فروشی‌ها باشد، این اتفاق نمی‌افتد و وزارت ارشاد با برپایی این نمایشگاه به دنبال این است که آثار جهان اسلام به سهولت در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نمایشگاه نکات مثبت و منفی دارد ولی نقاط مثبت آن بیشتر است، خاطرنشان کرد: ممکن است درروند برگزاری نمایشگاه یا برخی کتب ناشران غیرایرانی افرادی باشند که نقد داشته باشند، مسؤولان نمایشگاه حتماً از انتقادات و پیشنهاد‌ها استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjh8em.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما