چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 6026
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم عنوان کرد:

تحصیل 274 دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: 274 دانش‌آموز در استان قم به صورت تلفیقی مشغول فعالیت هستند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
تحصیل 274 دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا کبیری با اشاره به آموزش تلفیقی و فراگیر اظهار کرد: این آموزش روشی است که در آن نوآموز یا دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه در کلاس‌های آموزش و پرورش عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با استفاده از خدمات معلم رابط استثنایی مشغول تحصیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این روش تغییراتی در محتوا، فضا، ابزار و عملکرد کارکنان آموزشی برای تسهیل امر تحصیل دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم ادامه داد: گسترش آموزش تلفیقی و فراگیر یکی از برنامه‌های اساسی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بوده تا دانش‌آموزان بتوانند در مدارس عادی در کنار سایر همسالان خود آموزش ببینند.

وی با اشاره به آغاز آموزش تلفیقی به شکل رسمی از سال ۷۴ گفت: ۲۷۴ نفر دانش‌آموز در استان قم به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

کبیری خاطر نشان کرد: این دانش‌آموزان ممکن است مشکل بینایی، شنوایی و معلولیتی داشته باشند ولی از نظر هوش و ذهن جزو دانش‌آموزان عادی تلقی می‌شوند.

وی یادآور شد: حضور این دانش‌آموزان در کنار دانش‌آموزان عادی بسیار مؤثر بوده و سبب شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنها می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه اکنون ۲۴ آموزشگاه و مرکز آموزشی در استان قم به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی مشغول هستند گفت: از این تعداد ۱۹ واحد به فعالیت‌های آموزشی مشغول بوده و پنج واحد نیز مربوط به آموزش به افرادی است که دارای اختلالات یادگیری هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش توان‌بخشی گفت: در بخش توان‌بخشی همچنین دانش‌آموزان زیر پوشش آموزش‌هایی مانند گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی،‌ فیزیوتراپی و کاردرمانی قرار می‌گیرند و مشاوره‌های لازم نیز به خانواده‌های دارای افراد معلول ارائه می‌شود.

کبیری گفت: دانش‌آموزان استثنایی استان قم می‌توانند تحصیل خود را تا دوره متوسطه و دیپلم ادامه دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.0dviw6dxvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما